mickius skrev:
Busgrabb skrev:
mickius skrev:
Berätta gärna vad med en 240 som är bättre än min 9000?
Jag orkar faktiskt inte skriva så mycket
Men alltså det är ju bara att höra runt lite i bilkretsar och med lite kunniga mekare att tex Saab 9000 är ingen problemfri bra bil.
Att karossen är en bärande del och att den är som en båt att köra och att växellådorna flyger gör inte saken bättre.
Att växellådorna flyger? Haha jo o du menar att volvos gamla lådor flyger mindre då eller? Som en båt o köra kan jag inte riktigt hålla med om då en 240 är bra mycket vingligare än en 9000. Problemfri bil är nog ingen bil bara se alla trådar här inne som handlar om gamla volvos? Även saab bmw m.m. Där handlarnbog mer om hur man vårdar sin bil o tar hand om den.
Har du ägt o kört en nyare 9000 eftersom jag antar att du borde tala av egen erfarenhet?
Ja nä det är därför det finns så många mer 9000 än tex 850 eller 940 för dom är så mycket bättre.
Skiten har konkat och är värda noll på begagnatmarknaden och innan det gått back i 20 år...måste vara för att dom är så bra och sålde multum.
Nej skulle inte köpa en sådan själv men har haft ett par polare som har 9000 och problem har dom haft i överflöd.
Finns många trådar om trasgia Volvos men det finns en riktigt enkel förklaring till det.
Dom finns i fan så mycket större antal, dom körs fan så mycket hårde och dessutom vanligen av ungdommar.
Skulle man svinga omkring i en 9000 som raggar-Kalle gör i sin 740 så skulle det inte hålla ihop så länge.
Det var ju det mina polare gjorde, svinade på lite med sina kärror.
Det är ju typ därför Toyota har så bra statistik på bilprovningen, dom körs att medelålders kärringar, barnfamiljer och gamla gubbar.
Klart som fan att dom behandlas på ett annat sätt och därför får mindre nedslag på besikningen.
Nu säger jag inte att Toyota är kass men det är en liten gämförelse.