INGOS skrev:
ok den vite 89an blocket så fall nog ett klipp såg jäkligt fin ut och få ägare me:)
japp, menar du denna ?
-----------------------------------------------------------
Okej, ska försöka vara så kortfattad som möjligt
Annonsen kom in kl 12.42, ringde till han vid ca 14, han sa att det var lite rost osv, blev lite orolig att det skulle bli samma sak med den i Olofström (245an som var "rostfri") Men på något sätt så lyckades jag övertala pappa att vi skulle ta tåget kl 16.47....då var det snabba ryck, äta mat, hämta pengar osv osv... Men vi hann till tåget och sen satt man och tänkte på 240in i 2,5h
När vi väl kom dit kl 19.15 och fick se bilen så var första intrycket att den var mkt fin
Men sen när man kollar lite närmre så var det ju lite rost och så (som han sa) Ett litet hål uppe på tröskeln... Vi tog den på en prov-runda.... och ja....sen var man ägare till en 240
hehe
Det är ungefär lika mycket rost som på min gamla (740in) sen är det lite andra skavanker som jag kommer att skriva om i den nya projekttråden.
Den har lite extra saker:
Lilla varttalsräknaren
Oljetrycksmätare (ej inkopplad)
Voltmätare (ej inkopplad)
Turboratt
Turbofälgar
Finns en del att göra, jag kommer att starta en ny tråd som ni gärna får följa, behöver all hjälp jag kan få
Kommer mycket mer info i den tråden också
Några bilder: