3350
Sök

Chipa , nissan 200sx s13 , själv eller inte ?

2 644 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Shenare.. ja har lite funderingar nu när ja ska köpa mig en nissan 200 sx s13 ja hittade ett chip för 1600 men de måste man ju dra dit själv.. så de jag undrar är..

Är de svårt , hur gör man ?

// Lindgren

Johan Lindgren

191 Inlägg
17 oktober 2006
inte svårt, orginal sitter fast lött har ja för mig så du får löda bort det gamla, utan att skada nått annat förstås. sen sätter du dit "trim" chippet.

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

2 644 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Lennstrom skrev:
inte svårt, orginal sitter fast lött har ja för mig så du får löda bort det gamla, utan att skada nått annat förstås. sen sätter du dit "trim" chippet.

är de inte svårare än så ? är de ett h*lvette o komma åt där de sitter eller ?

Johan Lindgren

136 Inlägg
17 oktober 2006

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

2 644 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
kimpaa skrev:
Här har du en guide, http://web.200sx.nu/Projekt/TuningEcu_S13.asp

man tackar man tackar big_smile

Johan Lindgren

49 Inlägg
17 oktober 2006
riktigt så lätt är det inte. du måste först löda bort orginal chipet och suga en hel del med tenn sug sedan kan du löda i en brygga som du sedan stoppar i trimchipet i och kan därefter byta mellan orginal och de andra. kom ihåg att chipet i sig inte gör att bilen går bättre utan möjliggör bara att du kan höja laddtrycket därefter samt fettar på med soppa. om du inte är van vid att löda skulle jag rekomendera dig till att lämna in boxen till närmsta radio och tvhandlare som har lagning och be de göra detta för en billig peng. för övrigt tycker jag 1600 låter dyrt för ett chip. brukar ligga runt 1000 lappen.

2 644 Inlägg
18 oktober 2006
Trådstartare
Zapper skrev:
riktigt så lätt är det inte. du måste först löda bort orginal chipet och suga en hel del med tenn sug sedan kan du löda i en brygga som du sedan stoppar i trimchipet i och kan därefter byta mellan orginal och de andra. kom ihåg att chipet i sig inte gör att bilen går bättre utan möjliggör bara att du kan höja laddtrycket därefter samt fettar på med soppa. om du inte är van vid att löda skulle jag rekomendera dig till att lämna in boxen till närmsta radio och tvhandlare som har lagning och be de göra detta för en billig peng. för övrigt tycker jag 1600 låter dyrt för ett chip. brukar ligga runt 1000 lappen.

hehe okey.. vet du var de finns för 1000 kr då ?

Johan Lindgren

Power by S13
271 Inlägg
18 oktober 2006
Gå in och sök på www.200sx.nu i anoserna på bildelar säljes!! kan du få chip och stybox för runt en 1.000kr!! så slipper du löda och skit och bara koppla in en annan styrbox!!

PS. det Mästa är begagnat förstås DS.

/Marcus

2 644 Inlägg
18 oktober 2006
Trådstartare
bark_turbo skrev:
Gå in och sök på www.200sx.nu i anoserna på bildelar säljes!! kan du få chip och stybox för runt en 1.000kr!! så slipper du löda och skit och bara koppla in en annan styrbox!!

PS. det Mästa är begagnat förstås DS.

/Marcus

man tackar man tackar smile

Johan Lindgren

Sök