2575
Sök

Köpråd: Sportbil för ca 300 000

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 februari 2013
#61
hangman skrev:
En helt ny Ford mustamg shelby gt500 kostar 350 tusen sa dom på top gear. En helt ny värsting med den största v8an som serie tillverkats tydligen

MSRP är på 65 tusen dollar.
Du får nog vänta några år på nya '13 GT500.
Dock så är det en muskelbil, inte sportbil big_smile Det är dock den grymmaste muskelbilen som någonsin lämnat en fabrik i USA.... cool

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Livsnjutare
1 707 Inlägg
19 februari 2013
#62
hangman skrev:
En helt ny Ford mustamg shelby gt500 kostar 350 tusen sa dom på top gear. En helt ny värsting med den största v8an som serie tillverkats tydligen

Räkna med dubbla i Sverige, tveksamt om det räknas till sportbil eftersom det mer är en familje bil till karaktären.

754 Inlägg
19 februari 2013
#63
I den prisklassen skulle jag nog satsat på en Porsche 996 4S eller BMW Z4 M Roadster/Coupé! Där kan man snacka körglädje! smile

Motivering - Porsche 996 Carrera 4S:
* Det är en Porsche?! wink
* Ljudet - Med Porsches originalsportavgassystem, PSE (Porsche Sport Exhaust), får man leta efter skönare ljud!..eller ännu bättre, raka rör! wink
* Kraften - Nåt speciellt med Porsche, jädra "urkraft" smile
* Designen - Klockren i mina ögon!
* Känslan - Oslagbar känsla att sitta bakom ratten på en Porsche!
* etc.

Motivering - BMW Z4 M:
* Känns oerhört välbyggd - kvalitétskänslan är tipptopp!
* Växellådan är en gudagåva!
* Känns väldigt sportig att sitta bakom ratten på - grymma stolar, ratten kan man justera perfekt och pedalerna sitter klockrent till lite bankörning (heel & toe).
* Motorn - Ljudet och kraften!
* Designen - Mycket trevlig att titta på tycker jag.
* etc.

Sen finns det ju såklart mycket andra trevliga bilar, men nåt Tyskt skulle jag garanterat köpt iallafall!

/David
Senast redigerat av D_Nilsson (19 februari 2013)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

1 365 Inlägg
20 februari 2013
#64
Fast varför trimmar du inte bara din C6:a när du ändå har en schysst corvette? Steget upp till Z06 försvinner fort med en kompressor... Dessutom så pallar en LS2/LS3 betydligt mer i trimväg än en LS7 eftersom LS7 är en uppborrad Gen4 som fått betydligt klenare gods. Det är ju inte en slump att de använder en modifierad LS3 motor i ZR1 som de kallar LS9.


Perzzon90 skrev:
HereComesTrouble skrev:
Perzzon90 skrev:
Kommit in många tips här nu smile tankarna går även till en corvette c6 z06 då de verkligen är mycke bil för pengarna smile men som sagt alla tips mottages gärna smile

Roligare bil än C6 Z06 lär du inte hitta i den prisklassen..

Borde hitta en fin för runt 400 nu?

Finns för strax under 400 så lite mer än jag tänkt ge men är inte omöjlig wink men runt där ligger de smile


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 februari 2013
#65
På med en Procharger D1 på din Corvette, nya toppar, insug, kam samt avgassystem (och tune på det förstås).
Då ska du jävlar se på att den kommer gå fort big_smile
Det är runt 500RWHP med en H/C/I LS2 (om du bygger rätt då dvs). Sen kompressor på det wink
Senast redigerat av Thunderbird88 (20 februari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 februari 2013
#66
Richtenb skrev:
Fast varför trimmar du inte bara din C6:a när du ändå har en schysst corvette? Steget upp till Z06 försvinner fort med en kompressor... Dessutom så pallar en LS2/LS3 betydligt mer i trimväg än en LS7 eftersom LS7 är en uppborrad Gen4 som fått betydligt klenare gods. Det är ju inte en slump att de använder en modifierad LS3 motor i ZR1 som de kallar LS9.


Perzzon90 skrev:
HereComesTrouble skrev:

Roligare bil än C6 Z06 lär du inte hitta i den prisklassen..

Borde hitta en fin för runt 400 nu?

Finns för strax under 400 så lite mer än jag tänkt ge men är inte omöjlig wink men runt där ligger de smile


Hans bil har den 4 växlade automaten, den håller knappt för original hästarna.
Även förstärkt får den problem med en kompressor, så ingen bra idé alls.

Visst kan han byta drivlina mm till Z06, men tillsammans med kompressor mm så blir det i dagens läge dyrare än att köpa en färdig Z06. Byta insug, avgas mm så får den tillräckligt med kräm.

754 Inlägg
20 februari 2013
#67
Efter att ha sett det här klippet så skulle jag inte satsat på en Corvette Z06 - http://www.youtube.com/watch?v=sb4xJRMrAwA ...kolla från ca 4:20.
Senast redigerat av D_Nilsson (20 februari 2013)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 februari 2013
#68
D_Nilsson skrev:
Efter att ha sett det här klippet så skulle jag inte satsat på en Corvette Z06 - http://www.youtube.com/watch?v=sb4xJRMrAwA ...kolla från ca 4:20.

http://www.youtube.com/watch?v=t78JHlQjiNE

Råttan är inte världens snabbaste bil, det vet vi alla. Men sölig är den verkligen inte heller, speciellt inte med v10an smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 februari 2013
#69
D_Nilsson skrev:
Efter att ha sett det här klippet så skulle jag inte satsat på en Corvette Z06 - http://www.youtube.com/watch?v=sb4xJRMrAwA ...kolla från ca 4:20.

Sätt ett miffo bakom ratten så kan du sabba även den bästa bilen..

Hoppas du är medveten om att Porsche 997 GT2 kostar över 2 miljoner ny, dvs mer än dubbelt så mycket som Z06.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 februari 2013
#70
Thunderbird88 skrev:
D_Nilsson skrev:
Efter att ha sett det här klippet så skulle jag inte satsat på en Corvette Z06 - http://www.youtube.com/watch?v=sb4xJRMrAwA ...kolla från ca 4:20.

http://www.youtube.com/watch?v=t78JHlQjiNE

Råttan är inte världens snabbaste bil, det vet vi alla. Men sölig är den verkligen inte heller, speciellt inte med v10an smile

Men den är verkligen ful tyvärr..

Dessutom är Z06 mycket trim vänligare och billigare service/drift.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 februari 2013
#71
HereComesTrouble skrev:
Thunderbird88 skrev:
D_Nilsson skrev:
Efter att ha sett det här klippet så skulle jag inte satsat på en Corvette Z06 - http://www.youtube.com/watch?v=sb4xJRMrAwA ...kolla från ca 4:20.

http://www.youtube.com/watch?v=t78JHlQjiNE

Råttan är inte världens snabbaste bil, det vet vi alla. Men sölig är den verkligen inte heller, speciellt inte med v10an smile

Men den är verkligen ful tyvärr..

Dessutom är Z06 mycket trim vänligare och billigare service/drift.

R8an är speciell, men den är inte snygg.

Ska man ha mekarvänlig bil så är det jänkare som gäller egentligen. Visst, det går att trimma t.ex en BMW M serie också men då måste du betala samma pris du betalade för bilen för ett par toppar (om det ens finns att köpa) typ.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

754 Inlägg
20 februari 2013
#72
HereComesTrouble skrev:
D_Nilsson skrev:
Efter att ha sett det här klippet så skulle jag inte satsat på en Corvette Z06 - http://www.youtube.com/watch?v=sb4xJRMrAwA ...kolla från ca 4:20.

Sätt ett miffo bakom ratten så kan du sabba även den bästa bilen..

Hoppas du är medveten om att Porsche 997 GT2 kostar över 2 miljoner ny, dvs mer än dubbelt så mycket som Z06.

Men nu får du lägga ner... I alla trådar man sett här på garaget, där någon ger kritik mot Corvette, så är du direkt där och idiotförklarar? Fruktansvärt tröttsamt... 

* För det första skulle jag inte påstå att Chris Harris är ett "miffo" som förstör bilar? Corvettens växellåda håller helt enkelt inte måttet. Men samtidigt, kanske har just den bilen/växellådan fått mycket stryk innan?

* För det andra nämnde jag inte ens GT2:an i mitt förra inlägg. Jag skulle dock tippa på att prisskillnaden beror på att amerikanarna gjort allt dom kan för att spara pengar på utveckling (några exempel: fruktansvärt taskig inredning, bladfjädring, etc.) för att kunna erbjuda kunden ett så lågt försäljningspris som möjligt. 

* För det tredje, GT2:an spöade Z06:an! lol ..."Hoppas du är medveten om det".


För att hålla sig till trådens ämne så står jag fast vid att för 300 000kr så skulle jag satsat på en 996 Carrera 4S eller Z4 M.
Senast redigerat av D_Nilsson (20 februari 2013)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 februari 2013
#73
HAH! Där kom den big_smile Bladfjädring!
Vet du ens vad "bladfjädringen" på Corvette gör? Nej. Tyst då.

Samt, Växellådan håller inte måttet? Säger du att det är växellådans fel att han inte kan växla när det är en manuell låda? Säger du seriöst att Tremec T-56 är en dålig låda? Har du ens pillat på en Tremec T-56? Nej, det tror jag inte.
Här har du en helt original Tremec T-56, med original koppling och allt.
http://www.youtube.com/watch?v=Fk7HZgxV5Tg
Han pushar över 800RWHP i bilen.

Det är ju skämmigt att Corvetterna total förstör många europeiska miljon bilar på ringen "vinglandes på bladfjädrar" lol Läs på istället smile
Senast redigerat av Thunderbird88 (20 februari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

754 Inlägg
20 februari 2013
#74
Thunderbird88 skrev:
HAH! Där kom den big_smile Bladfjädring!
Vet du ens vad "bladfjädringen" på Corvette gör? Nej. Tyst då.

Samt, Växellådan håller inte måttet? Säger du att det är växellådans fel att han inte kan växla när det är en manuell låda? Säger du seriöst att Tremec T-56 är en dålig låda? Har du ens pillat på en Tremec T-56? Nej, det tror jag inte.

HAH! Förmodligen det jag sa, kostnadsfråga? Men om inte så får du gärna berätta, jag är väldigt nyfiken på att veta.

Han hade ju inga problem med Porschens låda?..men det kanske var ren tur? Jag kan seriöst säga att jag ALDRIG pillat på en Tremec T-56, och det har jag inga planer på att göra heller tongue Läste du hela inlägget? "Corvettens växellåda håller helt enkelt inte måttet. Men samtidigt, kanske har just den bilen/växellådan fått mycket stryk innan?"


Vad jag ser på den här listan ligger ingen Corvette över snabbaste Porschen runt ringen? tongue http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N% … _lap_times

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 februari 2013
#75
D_Nilsson skrev:
HereComesTrouble skrev:
D_Nilsson skrev:
Efter att ha sett det här klippet så skulle jag inte satsat på en Corvette Z06 - http://www.youtube.com/watch?v=sb4xJRMrAwA ...kolla från ca 4:20.

Sätt ett miffo bakom ratten så kan du sabba även den bästa bilen..

Hoppas du är medveten om att Porsche 997 GT2 kostar över 2 miljoner ny, dvs mer än dubbelt så mycket som Z06.

Men nu får du lägga ner... I alla trådar man sett här på garaget, där någon ger kritik mot Corvette, så är du direkt där och idiotförklarar? Fruktansvärt tröttsamt... 

* För det första skulle jag inte påstå att Chris Harris är ett "miffo" som förstör bilar? Corvettens växellåda håller helt enkelt inte måttet. Men samtidigt, kanske har just den bilen/växellådan fått mycket stryk innan?

* För det andra nämnde jag inte ens GT2:an i mitt förra inlägg. Jag skulle dock tippa på att prisskillnaden beror på att amerikanarna gjort allt dom kan för att spara pengar på utveckling (några exempel: fruktansvärt taskig inredning, bladfjädring, etc.) för att kunna erbjuda kunden ett så lågt försäljningspris som möjligt. 

* För det tredje, GT2:an spöade Z06:an! lol ..."Hoppas du är medveten om det".


För att hålla sig till trådens ämne så står jag fast vid att för 300 000kr så skulle jag satsat på en 996 Carrera 4S eller Z4 M.

Blir precis lika trött på insnöande fjantar som dig själv :p
Det är ingen idiot förklaring, det är ren enkel fakta!

* Ingen aning vem den där Chris Harris är, men verkar inte direkt vara någon stjärna på att köra!

* Vad säger det dom bladfjädrar när dom kör 8:or kring dina Z4 M och Carrera 4S? :p

* Inredningen håller samma klass som M3 E46, således bör även Z4 M ha samma skit.

* En GT 2:a SKA spöa en original Corvette Z06 alla dagar i veckan, vore jävligt underligt annars!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 februari 2013
#76
D_Nilsson skrev:
Thunderbird88 skrev:
HAH! Där kom den big_smile Bladfjädring!
Vet du ens vad "bladfjädringen" på Corvette gör? Nej. Tyst då.

Samt, Växellådan håller inte måttet? Säger du att det är växellådans fel att han inte kan växla när det är en manuell låda? Säger du seriöst att Tremec T-56 är en dålig låda? Har du ens pillat på en Tremec T-56? Nej, det tror jag inte.

HAH! Förmodligen det jag sa, kostnadsfråga? Men om inte så får du gärna berätta, jag är väldigt nyfiken på att veta.

Han hade ju inga problem med Porschens låda?..men det kanske var ren tur? Jag kan seriöst säga att jag ALDRIG pillat på en Tremec T-56, och det har jag inga planer på att göra heller tongue Läste du hela inlägget? "Corvettens växellåda håller helt enkelt inte måttet. Men samtidigt, kanske har just den bilen/växellådan fått mycket stryk innan?"


Vad jag ser på den här listan ligger ingen Corvette över snabbaste Porschen runt ringen? tongue http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N% … _lap_times

Oj, bladfjädrarna var nästan sekunden långsammare runt Ringen, samtidigt sparade vi en miljon!
Senast redigerat av HereComesTrouble (20 februari 2013)

754 Inlägg
20 februari 2013
#77
HereComesTrouble skrev:
D_Nilsson skrev:
HereComesTrouble skrev:

Sätt ett miffo bakom ratten så kan du sabba även den bästa bilen..

Hoppas du är medveten om att Porsche 997 GT2 kostar över 2 miljoner ny, dvs mer än dubbelt så mycket som Z06.

Men nu får du lägga ner... I alla trådar man sett här på garaget, där någon ger kritik mot Corvette, så är du direkt där och idiotförklarar? Fruktansvärt tröttsamt... 

* För det första skulle jag inte påstå att Chris Harris är ett "miffo" som förstör bilar? Corvettens växellåda håller helt enkelt inte måttet. Men samtidigt, kanske har just den bilen/växellådan fått mycket stryk innan?

* För det andra nämnde jag inte ens GT2:an i mitt förra inlägg. Jag skulle dock tippa på att prisskillnaden beror på att amerikanarna gjort allt dom kan för att spara pengar på utveckling (några exempel: fruktansvärt taskig inredning, bladfjädring, etc.) för att kunna erbjuda kunden ett så lågt försäljningspris som möjligt. 

* För det tredje, GT2:an spöade Z06:an! lol ..."Hoppas du är medveten om det".


För att hålla sig till trådens ämne så står jag fast vid att för 300 000kr så skulle jag satsat på en 996 Carrera 4S eller Z4 M.

Blir precis lika trött på insnöande fjantar som dig själv :p
Det är ingen idiot förklaring, det är ren enkel fakta!

* Ingen aning vem den där Chris Harris är, men verkar inte direkt vara någon stjärna på att köra!

* Vad säger det dom bladfjädrar när dom kör 8:or kring dina Z4 M och Carrera 4S? :p

* Inredningen håller samma klass som M3 E46, således bör även Z4 M ha samma skit.

* En GT 2:a SKA spöa en original Corvette Z06 alla dagar i veckan, vore jävligt underligt annars!

Va? Du verkar betydligt mer insnöad än vad jag är tongue

* Du borde kolla upp vem Chris Harris är, han är en stjärna!

* Klart att en Z06 gör 8:or kring bilarna jag nämnde, men då är vi samtidigt inne på prisskillnad igen.

* Angående inredningen håller jag inte med dig för 5 öre!

* Du har helt rätt angående GT2 och Z06.


Nu tackar jag för mig, tråden spårar ur alldeles för mycket mot vad trådskaparen ville ha svar på.

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

2 751 Inlägg
20 februari 2013
#78
bladfjädrar?

Who Djaa bless no man curse

Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 februari 2013
#79
D_Nilsson skrev:
HereComesTrouble skrev:
D_Nilsson skrev:

Men nu får du lägga ner... I alla trådar man sett här på garaget, där någon ger kritik mot Corvette, så är du direkt där och idiotförklarar? Fruktansvärt tröttsamt... 

* För det första skulle jag inte påstå att Chris Harris är ett "miffo" som förstör bilar? Corvettens växellåda håller helt enkelt inte måttet. Men samtidigt, kanske har just den bilen/växellådan fått mycket stryk innan?

* För det andra nämnde jag inte ens GT2:an i mitt förra inlägg. Jag skulle dock tippa på att prisskillnaden beror på att amerikanarna gjort allt dom kan för att spara pengar på utveckling (några exempel: fruktansvärt taskig inredning, bladfjädring, etc.) för att kunna erbjuda kunden ett så lågt försäljningspris som möjligt. 

* För det tredje, GT2:an spöade Z06:an! lol ..."Hoppas du är medveten om det".


För att hålla sig till trådens ämne så står jag fast vid att för 300 000kr så skulle jag satsat på en 996 Carrera 4S eller Z4 M.

Blir precis lika trött på insnöande fjantar som dig själv :p
Det är ingen idiot förklaring, det är ren enkel fakta!

* Ingen aning vem den där Chris Harris är, men verkar inte direkt vara någon stjärna på att köra!

* Vad säger det dom bladfjädrar när dom kör 8:or kring dina Z4 M och Carrera 4S? :p

* Inredningen håller samma klass som M3 E46, således bör även Z4 M ha samma skit.

* En GT 2:a SKA spöa en original Corvette Z06 alla dagar i veckan, vore jävligt underligt annars!

Va? Du verkar betydligt mer insnöad än vad jag är tongue

* Du borde kolla upp vem Chris Harris är, han är en stjärna!

* Klart att en Z06 gör 8:or kring bilarna jag nämnde, men då är vi samtidigt inne på prisskillnad igen.

* Angående inredningen håller jag inte med dig för 5 öre!

* Du har helt rätt angående GT2 och Z06.


Nu tackar jag för mig, tråden spårar ur alldeles för mycket mot vad trådskaparen ville ha svar på.

Möjligt att han är en stjärna i din värd, kul för dig i så fall :p

Jämför du ny pris så tror jag inte det skiljer så mycket, därimot har dom troligen sämre andra hands värde.

Vad har du för erfarenhet av inredningen i respektive bil förutom din insnöighet?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 februari 2013
#80
DasAuto skrev:
bladfjädrar?

Mmm, Corvette C6...


Sök