Muschkes garage Pjojekt Ford 30an 4-banger/ lite annat. updaterad 13/3
Har nu införskaffat mig min dröm bil en Ford från 1930 som ska göras körklar till sommaren. Sen blir det lite större ombyggnad under nästa vinter. så tänkte börja en projekttråd och se om det finns något intresse även bra om man... Visa mer
Nu har det inte hänt så mycket med Forden för tillfället men lite mer med Novan som jag bytt motor på igen till en 283 v8 och nu går den som ett skott.
Väntar just nu på en draglänk till stötdämparna och 4 gummikulor sen ska det bli regbesiktning på Forden.
lägg i en ford Y-blocks motor. nästan alltid roligast ändå tycker ja i alla fall. för ska du ha nån modernare rapp o snabb motor måste du bygga om både ram o fram o bakvagn tror ja. så du kan använda motorn lite. sen e ju gången o ljudet i en sån motor passande för en sån här bil.. men men smaken e som baken.
grymt skön bil. e avis vill me ha en sån här.. skänk den till mig istället!!
Ska få den regad sen ska den byggas om en bit i taget så ska bygga om fram och bakvagn med fram över men blir nog en cheva sb/bb om det ska va en gammal V8.
Nu är Novan borta så nu lägger jag min tid på Forden istället Har satt i värme i paketet och dragit alla slangar och rör samt kopplat på det på kylsystemsmet. Och gjort ett skydd till elen på rattstången Nu väntar jag bara på min draglänk som aldrig kommer så jag kan regga den.
Sen om någon har en Cheva V8 drivlina eller delar av så är jag intresserad
Satte på huven igen ser rätt grym ut
Här kommer värmeslangarna och går in genom torpeden.
Här är rören med en kran på så man kan stänga av värmen.
Och här är värmepaketet så nu ska en la inte frysa iaf
Även bakspegel på plats.
Det mesta är bara monterat för att den ska gå och regga och ska göras om i vinter när den nya motorn ska i
Nu är Novan borta så nu lägger jag min tid på Forden istället Har satt i värme i paketet och dragit alla slangar och rör samt kopplat på det på kylsystemsmet. Och gjort ett skydd till elen på rattstången Nu väntar jag bara på min draglänk som aldrig kommer så jag kan regga den.
Sen om någon har en Cheva V8 drivlina eller delar av så är jag intresserad
har inte gjort så mycket idag och ska väl snart åka och jobba men satt i 12V batteri och dragit ny + kabel till brytaren iaf samt tagit ur en stol. Nu blev det bra fart på starten också
Här kommer lite bilder på mitt andra projekt. Som är en Chevrolet Nova som jag plockat ur motorn på och gjort i ordning som ska säljas nu til våren har även en 8 till den med novans oljetråg och allt.