Ja! bilen har blivit chippad, men väntar på rätt chipp, har kring 240hk nu men ska få ett på 260 så väntar fortfarande på det! Just nu sitter jag mest och funderar på hur mycket energi jag skall lägga på den här saaben.. Som sagt så är det väldigt väldigt mycket lackskador på den, Men den går kanon i motor och låda så antingen blir det att lacka om den på en skola här i trakterna som har bil-lack som linje, eller att använda bilen som vinterbil då jag inte kan säga att jag direkt lagt ut några större summor på bilen, och istället satsa på en nyare saab mot sommaren. Är väldigt sugen på en 9-5 aero -06 eller en 9-3 coupe -01. Men som sagt vi får se vad det blir!
Och en fråga till er som faktiskt är här och läser ibland, Min motorlampa har börja lysa helt utan anledning, Inga missljud och bilen går och känns exakt som den alltid gjort så min fråga är, vad är det för givare som fått fnatt?! eller kan det vara något helt annat? och det har inte med chippet att göra lampan började lysa 4 dagar innan jag chippade
okej gött får man fråga vad chippet kosta och var du köpte det nånstans? angående bilplanerna så tror jag det skulle kännas mest värt att köpa en aero, kanske hitta en med låga mil att bevara
en bekant åt far min har hållt på sedan tidernas begynnelse med saab-trim och han pulade ihop mitt chip, men eftersom att han hade relativt fullt upp så fick jag ett som han hade liggande hemma så skulle han fixa mitt 260hk chip när han hade tid vad jag betalade! vi bytte tjänster
Som det ser ut nu så har jag ingen dator... Men faktiskt en del som händer! Funderar starkt på att köpa coilovers nästa löning och kanske nya skivor-belägg. Det blir isf greenstuff belägg och slitsade skivor som de ser ut nu
Tänkte komma med lite tråkiga eller roliga nyheter beroende på hur man ser på saken! jag har insett att jag inte har någon nytta utav en sådan här stor bil! så går i tankar att byta till en 9-3 coupe eller en 900NG coupe och bygga en snabb liten jävel! sen till sommaren får det bli en nyare bil att ha som vardagsbil! Väldigt sugen på en 900 med T5 motor och stressa upp lite och slänga in riktiga stolar och kanske köra lite konbana tex
Kan du väl få jag tycker det låter bra. dom kan bli riktigt snygga så länge man håller det cleant har själv en 93 aero dock 5d som jag inte kan bestämma mig om jag ska ha kvar och göra bättre eller sälja. så vet hur du har det med funderingarna
Jaa och jag är riktigt sugen på en coupe, sen en 900 mest för att de är T5 motorn, sen vet jag att de är vajerkoppling på dom så de är ju lite trist men med lite skruvande så är de löst hade varit en riktig kul bil att busa med!
Det blir nog inget byte.. eftersom att bilen jag skulle byta mot var lite väl mycket krångel med och jag inte har någon bil att åka medans jag håller på med den isf!
Men ikväll så blev det faktiskt en del mek! Kapade bort sista burken och ersatte det med rakt rör och 5" utblås! blev enligt mig snyggt och låter lite fränare! låter underbart på tomgången och man märker inte av det så mycket när man kör förutom när man ligger på typ 4000rpm! första gången jag gör något med bilen sen typ en månad tillbaka! alltid lika kul när man ser resultat direkt! nästa gång jag sätter kapen i bilen så blir det fjädrarna! eller köpa coilovers! jävulskt less på orginal dämparna/fjädrarna!
Kapa inte fjädrarna.. bättre att köpa ett par sänkfjädrar.. blir aldrig lika bra att kapa, då fjädrarna är byggda att vara platta i botten och sätter du och kapar några varv så försvinner de varvet som skulle varit platt för att vara en bra anslutning mot plattan..
joo sant! Men chassiet.se är 1000kr billigare ifall det blir fjädrar! och köper man coilovers till en vectra B på ebay så kan man få det kring 2papp! dock blir det lite enkla modd och dom fjädrarna är inte optimala för vikten på saaben men det går!
För att ha gjort hela operationen på 30 minuter och med en svets jag aldrig använt förut så är jag helnöjd! blev en aning för mycket vinkel på systemet men ja sånt kan man räta till senare!