Nya bakdäck är monterade då gamla var så jävla dåliga, bromsarna bak är kollade och handbromsen är justerad, har lagt på hammarlack på bromsoken bak ska göra det fram också, alla emblem på bilen är borttagna förutom de runda saab emblemen som sitter på huv och skuff, alltså SAAB SE och 95 är borttaget och är hemskt nöjd med det ska försöka få bilen chippad nu i veckan eller början av nästa vecka. så nu börjar det hända saker igen! kommer upp lite bilder ikväll, inga roliga bilder men fortfarande bilder! hur mycket hästar jag får ut får ni veta när chippet är i bilen! ha en bra vecka alla saabgalningar!
Det är en kille här uppe i norr som fixar och jag har inte riktigt bestämt mig för hur mycket jag ska köra på, men kring 240 häst gissar jag på att jag vill ligga på Kan bli mer, men som sagt ni får höra när allt är klart blir troligtvis tisdag nästa vecka, men vi hoppas på tidigare!
tack så mycket, ja väldigt skönt! var dock inte så orolig då jag har pillat med alla besiktnings punkter nu senaste veckan så Nu kliar de bara i fingrarna efter chippet... sen i höst blir det seriösare grejjer! men det sparar jag på tills dess!
Glömde att ta bilder... Men fick hem en Fusion AB-1121 12" aktivbaslåda och en kenwood DPX-305U dubbeldin stereo. men ni får bilder när jag håller på att kopplar in det imorgon! nervös som fan, har aldrig hållt på med billjud förut så ska bli spännande att se om man får det att funka!
Och ska fara på fredag till gubben som ska fixa chippet. ifall han har tid då så skulle han fixa det! så håller tummarna till 1000%
NU är stereon inkopplad och även basen i skuffen! STEREON GJORDE EN JÄVLA SKILLNAD! alla högtalare i bilen fick nytt liv! ska tilläggas att jag har AS2 systemet i min, så om någon fler är sugen på ljud i bilen så börja med att byt till en riktig stereo så ska ni få se på skillnad!! Fick lite hjälp av en vän som är riktigt duktig på billjud så det var inga problem alls! ska ut och spela in ljudet lite ikväll och fota så ni får se hur det blev! ha en fortsatt bra dag!
Ända är att de finns en tredje kontakt som är till SID
vad gör sid då ?
Edit: märkte nu efter säkert 20 sekunders sökning på google att sid är interface kabeln till displayen, men dödar den displayen helt eller enbart tar bort stereon? alltså radio kanaler etc försvinner ?