I måndags så var det låång dag. Efter jobbet åkte jag till verkstan, började med att byta över sätena från 318 till 325. Det gick bra, fick lite hjälp med att flytta över dom, väger ganska mycket. I tisdags började jag med att byta dörrsidor men hade inga nya pluppar så det blev bara en sida. Idag blev resterande dörrsidor bytta och jag är mycket nöjd med hur bilen ser ut invändigt nu
Vad jag ska feppla med imorgon får vi se, något skoj hittar jag alltid på
Fredag inget gjort idag heller, Men slänger upp lite bilder i fotoalbum på hur mina sommarfälgar såg ut och hur dom ser ut nu efter att jag fräschat upp dom
Lördagkväll i verkstan. Fjärde och sista fälgen är klar så nu kan sommaren komma Annars händer de nog inte.så mycket på bilen idag. Gubbarna mekar bmw också såklart En toppen lördag
Sådär, då var man hemma efter en lång dag. Men hann med att lacka båda framskärmarna, och jag blev riktigt nöjd. Det skiftar fortfarande mellan skärmarna och dörrarna, men hela bilen ska ju lackas om till den silvriga färgen som jag lackat skärmarna och fronten med Rätt bra för att va "nybörjare" på lackering Bilder kommer upp i fotoalbumet!
Idag hände inte så värst mycket, lackade vingen som ska på bagageluckan sen när baken är iordning! Framöver när färg är införskaffat är det dags att ge sig på framdörrarna, då ska de spacklas och slipas lite rost och lacka om i nya färgen
Hallå där om någon läser Jämn vecka = Vilovecka, igår var vi på biltema i jönköping. Där inhandlades det ny färg till mig. Så nästa vecka blir det att börja lacka dörrarna. Lite rost som ska spacklas och slipa, men de är ej övrrdrivet mycket så de kommer nog bli bra Efter dörrarna ska bagaget lackas om. Och hoppas på att älskade Sambon och Jimmy kan feppla ihop nya baken på pärlan ^^ Dags att försöka få ordning på den om de ska hinna bli klart till BoS:) Vila vila för att orka med näst vecka
Articsilbermetallic heter färgen hos bmw. Har silver nu med. Men den som är nu är solblekt och lite blåaktig. Så färgen som kommer på är mer silver silver:) snyggt och fräscht med nylackat också
Vingen är klar, glömde tyvär ta bild idag men gör de en annan dag. veckan som kommer är feppelvecka, så ska börja med att lacka dörrarna och om jag hinner så ska bagageluckan lackas med så att vingen kan sättas på den så är den klar för att sättas på bilen sen när rumpan är klar