Det var en RÅ v40 Oliver, bra jobbat
Tack Tobbe
Idag var det dags för ombesiktning och jag åkte dit med starkt självförtroende då jag visste att allt var åtgärdat. Förutom strålkastarna som jag tänkte jag justera på plats hos besiktningen när dom ändå kollar, för det brukar ju inte vara några problem om man har mejseln i näven.
Meeen, såklart, man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäcken! När dom öppnade porten för att vinka in mig såg jag att det var besiktningens suraste gubbe, han jag verkligen hoppas att slippa varje gång jag åker dit.
"Jaja" tänkte jag, "Tur att allt är åtgärdat iallafall". Och allt gick bra till en början, felen blev godkända men tror ni inte att justeringsskruvjäveln brakade ihop totalt när jag skulle ställa in strålkastaren som jag satt fast.
- "Humpf" Grymtade den besiktningsmannen. "Det blir tvåa på det där nu".
.. Så det var ju bara att betala och åka ut därifrån ännu en gång med obesiktigad bil. *Leta ny lykta, eller iallafall ny justering...* tänkte jag... MEN! Så slog det mig, det står ju en v40 på skolan som förstaårseleverna har som mekbil. Så det blev fullgas till skolan för att plocka av deras strålkastare och montera på min bil tillfälligt. Men så visade det ju sig att kontakterna var fel, min hade en kontakt med 5 stift medan v40n hade en kontakt med 4 stift. Dessutom hade v40ns andra justeringskruv gått sönder.
Så det var bara att riva isär bägge strålkastarna och bygga ihop en fungerande av alla delar.
Men nog med text nu, det är ju så jävla drygt att både skriva och läsa. Här kommer resultatet av mina
tre besiktningar iallafall
Godkänd! Glöm inte att den är till försäljning, så om någon är intresserad av att köpa bilen så skicka ett PM! Dags att skaffa något skattebefriat istället Slutar dock inte förbättra den förrän den är såld