Har letat lite men inte hittat liknande tråd så hoppas det inte finns någon som jag missat.
Kul att höra vad ni kör med i vinter och erfarenheter av däck, modeller mm.
Själv kommer jag köra andra säsongen på mina Nokian Hakka-4 = Dubb. AEZ Wave 17" fälg (på en bild)
225/45/17 på dem och mina erfarenheter sen förra vintern är bara bra. Riktigt bra fäste kombinerat med ESP-systemet och vettig körning ska nog leda till en säker vinter...
Riktigt bra däck och inga bekymmer med bredare sulor på vintern mer än att när byvägen snöar igen kan den spåra lite mer men i utbyte mot mjukare gång så är det inga problem. Den flyter fram
Så vad kommer ni sladda er fram med i vinter?
Senast redigerat av Martin 9-3 (20 oktober 2006)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Har inte riktigt bestämt mig ännu men det lutar åt en uppsättning Hakka 5 205/60-15(eller kanske Nordfrost 5...?Lite ångest kanske ) med några fem-ekrade alu-fälgar till
225/45R17, Nokian WR Friktion (tyvärr) .... vet inte om det blir bra det, men det låter farligt. får se vad gör gör åt det när vintern är här. Är inte så positiv till dubbfritt vintertid, och i den här dimensionen lär det inte vara bättre heller
Känns det kasst så får jag väl byta antar jag.
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
...men frågan är om det är så lämpligt med tanke på att mina 17" AEZ 5 ekrade fälgar känns låga så att snö och is fryser fast i fälgen och gör att bilen vibrerar innan man kört bort det.
med 19" och 35-profil så är det bara nyplogade vägar som gäller om inte snö ska komma in...
Men skulle vara så snyggt.
Kommer nog inte bli så utan kör på med mina Hakka4:or på befintlig fälg. Billigare däck kan man inte ha. Komplett med fälg+däck+montering+låssats för 10.000:-
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg