2863
Sök

Cappuccino färgad smörja i motorn

45 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
Min audi a4 2,0T har gått väldigt dåligt den sista tiden med den kylan som är  och har varit, misstänker även  att jag fått en ispropp i bränslesystemet som har behandlats med k-sprit .
Men jag tog och öppna olje locket på motorn och det var det en del cappuccino färgat smörja där så jag undrar ifall jag fått kondens i motorn också eller vad nu smörjan är för nått och hur får man bort det på bästa sett , för jag gissar att en vanligt olje byte hjälper nog inte att få bort all den  skiten

342 Inlägg
17 mars 2013
Kör du mycket korta sträckor, så oljan inte hinner bli varm?

Dricker den kylarvatten? Om nej, gör två oljebyten med 10 mils intervall.

45 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
det har blivit lite korta sträckor på sista tiden tyvärr har drygt en mil till jobbet och det är fan för kallt för att cykla så långt

nääe inte så mycket kylarvatten vad jag har märkt iallafall finns det inget annat man kan skicka igenom motorn för 2 oljebyten på 10 mil är ju inte helt gratis

1 122 Inlägg
17 mars 2013
kör en ordentligt runda och se om d blir bättre! Riktigt varmkör

gasa nu foer faen!

45 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
körde en 14 mil igår så den vart riktigt varm och go har inte vart nere och kollat bilen idag

1 122 Inlägg
17 mars 2013
Grymling skrev:
körde en 14 mil igår så den vart riktigt varm och go har inte vart nere och kollat bilen idag

Hade liknande på min audi 80 men efter en rejäl tur å lite plågning var d fint igen. Så håller tummarna

gasa nu foer faen!

97 Inlägg
17 mars 2013
Det rätta att göra är att göra rent vevhusventilationen och byta olja och filter så är problemet borta.
Dom andra förslagen du fått skjuter bara problemet på framtiden.

45 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
det är ju snart dags för oljebyte så då skulle man ju kunna göra rent vevhusventilationen  i samma veva

Dumpersförare.
970 Inlägg
17 mars 2013
Grymling skrev:
det är ju snart dags för oljebyte så då skulle man ju kunna göra rent vevhusventilationen  i samma veva

Varför vänta. byt oljan nu så är det gjort och problemet försvinner.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

97 Inlägg
17 mars 2013
Grymling skrev:

Låter klokt.

Sök