2756
Sök

Rödljusrace

7 120 Inlägg
10 maj 2010
Volvo 740GL tävlade jag tydligen mot i min 200, och förlorade. Det värsta var att jag höll fullt också tongue

Girls go fast
893 Inlägg
10 maj 2010
Hondan försökte hänga på Antihero´s 740 tic i förra veckan. Gick inge bra för Hondan och inte för Antihero sen heller som fick 2000 i böter hmm

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

:-)
367 Inlägg
10 maj 2010
Inte kört allt för mycket då jag inte har maskin till det men jag minns en gång när jag stod vid ett rödljus och en volvo 745 gled upp bredvid mig.
Röd och fullsatt var den, klassiskt tänkte jag.

Jag kollade på honom och varvade upp monstret på 75 hästar och bara matade på som aldrig förr när det väl slog om till grönt, han hade inte en susning.

614 Inlägg
10 maj 2010
Alla dessa äckliga volvo 740 bönder som tror att däras sunkiga sugmotor på 116 hk hänger med morsans saab 93 turbo cab på 185 hk!.

Plus att dom alltid sitter framme i rutan med näsan uppåt och handen på ratten som om dom vore utvecklingsstörda och försöker vinna!

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

1 723 Inlägg
10 maj 2010
-Michael skrev:
Inte kört allt för mycket då jag inte har maskin till det men jag minns en gång när jag stod vid ett rödljus och en volvo 745 gled upp bredvid mig.

Jag kollade på honom och varvade upp monstret på 75 hästar och bara matade på som aldrig förr när det väl slog om till grönt, han hade inte en susning.

det är humor smile

653 Inlägg
10 maj 2010
Bullet--- skrev:
Mazda6sex skrev:
En Bmw M5 var kaxig och tävlade mot mig vid rödljusen. Hade min Mazda (2 liters 141hästar)

EDIT: Råkade ut för en RS6 som tävlade med mig på motorvägen också. Mazdan då också. Ger de på sig de motorsvaga bilarna för att de inte kan köra eller vad? tongue
Är inte det lite skämmigt? Liknelse enligt mig: fullvuxen slår en bebis och jublar för vinsten big_smile

Herregud Haha! smile Kul är det väl iaf

känner igen mig, stöter på mycket tyska bilar på motorvägen som vill rejsa.Drog mot en Bmw 330 för några veckor sedan, han hade inte haft någon chans om det varit lite kurvigare landsvägar men han drog mig i toppfart då min låda inte pallar med mer än 220, men upp till 200 hängde han inte på big_smile

Jag tror inte på dig, jag har en polare med en prelude (h22) i lägre farter går vi jämt sen drar jag ifrån när de närmar sig 160-170 strecket, så att en 330 som e snabbare än min förlorar mot din har jag svårt o se...

Smoke tires not drugs

Most Wanted
22 Inlägg
10 maj 2010
Bullet--- skrev:
Mazda6sex skrev:
En Bmw M5 var kaxig och tävlade mot mig vid rödljusen. Hade min Mazda (2 liters 141hästar)

EDIT: Råkade ut för en RS6 som tävlade med mig på motorvägen också. Mazdan då också. Ger de på sig de motorsvaga bilarna för att de inte kan köra eller vad? tongue
Är inte det lite skämmigt? Liknelse enligt mig: fullvuxen slår en bebis och jublar för vinsten big_smile

Herregud Haha! smile Kul är det väl iaf

känner igen mig, stöter på mycket tyska bilar på motorvägen som vill rejsa.Drog mot en Bmw 330 för några veckor sedan, han hade inte haft någon chans om det varit lite kurvigare landsvägar men han drog mig i toppfart då min låda inte pallar med mer än 220, men upp till 200 hängde han inte på big_smile

Precis.. Tävla i kurvor är roligare och något mer utmanande än att köra rakt tongue

Faderator
228 Inlägg
10 maj 2010
Har ju ingen bil, men moppe och det är jävligt irriterande när man väl kör lagligt så måste folk köra om bara för det är en moppe, så då är det bara gasa på och jävlar va arga dom blir då jävlar ska dom köra upp i röven på en då drar man ännu fortare tills dom inte vågar åka fortare då drar man på ännu mer big_smile

"Being second is to be the first of the ones who lose"

218 Inlägg
10 maj 2010
_Glenne_ skrev:
nu ska vi se här...

när jag hade min sierra 2,9 så vart det ett och annat race

en gång svängade jag ut från max här i stan och for bort mot LIDL och efter mig kommer en omega 3000 så jag kryper i 20km/h kanske och han kör upp gemsides med mig och hånflinar åt mig, näe tänkte jag, inget race för min del, men när han inte gav sig så slängde jag i 1an (eftersom det gick så sakta) och stämplade, han var bara över, åkte ifrån han rätt friskt men sedan kommer en tvärkurva lite längre bort så jag saktar ner eftersom jag tyckte att jag hade vunnit, men det tyckte inte han för då kommer han i full fart på utsidan om mig i tvärkurvan, så det släpper för han och han far av vägen, ut på trottoaren och sedan in på vägen igen och håller på att plocka fronten på min sierra... aja lite längre bort vände vi och åkte tillbaka, och jag kör samma "raggar sväng" igen, och tro inte på fan att han följer efter mig och vill räjsa på samma ställe igen, men den här gången hann han gasa före mig så han får ett litet försprång men innan han har hunnit passera min bil helt så är jag förbi han igen.... sedan ville han inte räjsa nå mer när han förmodligen insåg att den där opel omega 3000 inte gick bättre än min sierra big_smile... men jag vart lite förbannad när han skulle om i den där kurvan jag skrev om iaf mad för er som är från sundsvall eller har varit här så är det kurvan vid fraktarna efter järnvägen jag snackar om!

sen hände en annan lustig sak när jag hade 2,9an också.. jag står vid ett rödljus och så dyker det upp en golf 2a bredvid mig med 2st ungdomar i, jaha tänkte jag, nu ska vi räjsa för jag tänkte att en liten golf 2a ska väll inte vara nå problem när jag åker 2,9 liters V6, men ack fick jag för det, för när det vart grönt så drog den jäveln iväg som en jävla raket! och baralät och pös och hade sig, då var det ju nå jävla turbo bygge i skiten big_smile så då fick man ju en hel del pisk... och då insåg jag att man ska inte underskatta andra bilar haha big_smile lol

sen när jag hade min sierra 2,0 dohc så skulle jag räjsa mot en polares sierra 2,8 (den som jag har nu!) och när det vart grönt så drog vi iväg och vi körde fan jämt trots att jag hade 1 person mer i min bil plus att det var en 2,0a.. näe min gammla sierra 2,0 dohc gick förjävla gott den smile

sen har man ju nåra fler race också men orkar inte skriva så mkt nu så ni för nöja er så länge smile

och jag kan stå för att jag har fått pisk en hel del gånger i rödljus race utan att skämmas, men kan även säga att jag har vunnit en hel del med tongue

Sitter seriöst o garvar högt åt just den meningen HAHAHA

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
10 maj 2010
DF skrev:
Har ju ingen bil, men moppe och det är jävligt irriterande när man väl kör lagligt så måste folk köra om bara för det är en moppe, så då är det bara gasa på och jävlar va arga dom blir då jävlar ska dom köra upp i röven på en då drar man ännu fortare tills dom inte vågar åka fortare då drar man på ännu mer big_smile

Jag bryr mig inte så mycket, brukar bara tänka att jaja grabben eller tjejen försök du bara och så glider man iväg lite sakta med ett flin på läpparna!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

huh?
10 427 Inlägg
10 maj 2010
-Michael skrev:

Själv hängde jag av en gasglad VW Golf IV 1,6 (c:a 100hk) med sambons Polo 1,6 (dvs 75hk, samma som din) förra veckan.
Golfarna har ju lite mer fördelaktig utväxling, men Polon vann till slut (lite längre "lopp"). cool

175 Inlägg
10 maj 2010
Hängde av tjejens Golf IV 1.6 för ett tag sedan smile I vintras var det en Seat modell liten som fick se bakljusen också!!;)Det gäller att ge sig på dom små här i världen så man har en chans. Dumt att kasta sten i glashus big_smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 maj 2010
Svårt med rödljusrace när man bara har en korsning med rödljus, dessutom enfiligt. lol

Det har varit dåligt med folk som velat rejsa mot min MG, varför vetefan. Men de andra bilarna jag haft har folk varit flitiga och velat dra emot.

Med MG'n har jag bara gasat på E6an norr om göteborg mot en nyare BMW 6 serie coupé. Tyckte det stod 630i bak, men jag är inte säker.

Det var väl inget race direkt, eftersom den hade dragit mig helt utan problem.

Men när jag kom ikapp den låg den i högerfilen och jag ville släppa om några bilar som tydligen ville om, så jag lägger mig bakom BMW'n.

Sen kommer vi ikapp ett par lastbilsekipage och han blinkar ut och jag efter. Han gasar lite och jag likaså, för nu hade hornen börjar sticka ut.

Sen var det ju kört. Han gasar på bra och jag växlar ner och varvar ur fullt på fyran, i med femman och hänger på hyfsat med ett brett flin. I "bara liiiiite" för hög hastighet ligger vi och eldar några kilometer innan han börjar blinka för avfart. Jag kommer upp jämsides och får se att inne i BMW'n sitter två killar med lika breda flin som mig och ger tummen upp. smile

Det var skapligt kul att få tummen upp från nån i en sån bil! smile

Efter detta stannade jag för en fika och sen tog jag det lugnt hem.

MVH T.
Senast redigerat av Opelmadness (10 maj 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Diffmeister
49 Inlägg
10 maj 2010
kom fram till ett rödljus en gång, brukar inte raca så mycket då jag är rädd om min ögonsten. Men denna gången var speciell, minns det som igår. Perfekta förhållanden, lagom varmt, arbetstempen var uppe och asfalten var torr som en torrboll... Då glider den här lilla sportiga saken upp bredvid mig, metallic röd, kromen glänste och föraren tittar lite snett på mig som man gör vid en liten invit till ett spontan race. Jag är genast med på noterna, pulsen höjer sig några snäpp och överröstar alla eventuella ljud vi kan åstadkomma... Försiktigt lägger jag i rätt växel. Och förberder mig för att i vilken sekund som helst släppa lös infernot... Försöker göra en uppskattning vad jag har emot mig, sneglar mot min potenta motståndare som stoltserar med minst en 20 växlars väloljad shimano kuggsats av dyraste monark. Jag tänker att min biltema citybike med lite bredare sadel kanske inte kan mäta sig. Fokus, fokus, fokus! SLÅR OM TILL GRÖNT och fan jag trampa allt jag var värd, efter halva övergångstället var jag minst ett par ekrar före loosern. Gissa om jag skrattade när han dessutom tog fel fil när han långt bakom mig cyklade på gångtrafikant sidan av trottoaren....

Enkel logik: Golf är en sport, alltså kör jag sport-bil

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 maj 2010
Rödljusrace? Inne i stan med trafik, övergångsställen och så? Verkar lite barnsligt. Bättre att hala fram dasen och köra en hederlig gammal snoppmätartävling direkt. Det är ett ordentligt mått på manlighet.

Nja, jag svarade faktiskt mot en 740 turbo med min gamla 900 talladega 185 hk. Vann med 20 m upp till 100 fastän det bara spann på ettan (halt ute). Jag kunde inte motstå när grabbarna satt med kepsen på sned, baksnusen halvvägs ut ur munnen och lyssnade på E-type. Det var helt enkelt för provocerande. Men det var en 70-väg utan övergångsställen.

1 772 Inlägg
10 maj 2010
Andromeda skrev:
Rödljusrace? Inne i stan med trafik, övergångsställen och så? Verkar lite barnsligt. Bättre att hala fram dasen och köra en hederlig gammal snoppmätartävling direkt. Det är ett ordentligt mått på manlighet.

Nja, jag svarade faktiskt mot en 740 turbo med min gamla 900 talladega 185 hk. Vann med 20 m upp till 100 fastän det bara spann på ettan (halt ute). Jag kunde inte motstå när grabbarna satt med kepsen på sned, baksnusen halvvägs ut ur munnen och lyssnade på E-type. Det var helt enkelt för provocerande. Men det var en 70-väg utan övergångsställen.

Väx upp..

Själv rejsar jag mot allt, ibland går det bra och ibland inte.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 maj 2010
NordstromJ skrev:
Andromeda skrev:

Väx upp..

Vem ska växa upp? Han som kör för fort på olämpliga platser, eller han som låter bli?

Hemmainstruktör
641 Inlägg
10 maj 2010
Chevan har jag inte hunnit leka med än men dom äldre har fått bekänna färg.
Med min 9k 2.3T drog jag en Alpina B3 tror jag den hette, inte så hemma på på BMW men så fort jag fick i 3an så fick han se mina baklysen smile Även nyare M3 har jag åkt ifrån men tror inte föraren var ägaren (såg helt för ung å förvirrad ut för bilen) så kanske inte vågade mata på småvägarna.
Med Civicen var jag dum nog å försökte köra ifrån en Murcielago, gick bra genom rondeller (inte inne i stan, har mer respekt för människoliv än det) å avfartsvägar men så fort det var en lite längre raksträcka hörde man en härlig sång ljuda förbi. Undrar om man blir trött på idioter som tror dom e nått i en sån bil, måste ju hända hela tiden att nån idiot (som jag tex.) ska försöka nått när man glider runt i en skrikig orange Lambo.
Kanske inte riktiga "rödljusrace" men utan trafikljus på 7mils avstånd e det inte ofta man kör sånt å får nöja sig med å leka lite på avskildare vägar om man hittar nån som vill utmana.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

1 772 Inlägg
10 maj 2010
Andromeda skrev:
NordstromJ skrev:
Andromeda skrev:

Väx upp..

Vem ska växa upp? Han som kör för fort på olämpliga platser, eller han som låter bli?

Helt klart han som kör fort på olämpliga platser, dock brukar jag aldrig köra fortare än 70 om det är 50 väg, för mig är det fortast upp dit som gäller. Inte vem som kan köra fortast på 50 sträcka, det finns det lämpligare vägar för.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
10 maj 2010
Pukadjuret skrev:
måste ju hända hela tiden att nån idiot (som jag tex.) ska försöka nått när man glider runt i en skrikig orange Lambo.

Snacka om det händer när jag brukar få låna min fars Cobra.
Låter utav satan och och bilen mer eller mindre skriker till alla andra "JAG VILL REJSA"!
Så alla idioter försöker ju tävla med mig men med en okunnig liten 18 åring bakom ratten avstår jag hellre och skrattar åt dom och tänker på vilken pisk dom skulle fått och någon som kunde hantera bilen skulle gasa! lol

Har faktiskt gjort ett rödljus race.
Jag skjutsade en kompis ner till centrum och då när jag stod vid rödlyset så kommer det fram en audi kombi och jag tittar på föraren och börjar asgarva!
Kepsen bak-o-fram, baksnus i käften, skulle han nysa skulle hela rutan vara täckt med snus, handen så här coolt klockan tolv på ratten!
Han var nog inte beredd på det, jag sitter och asgarvar och när det slår grönt stämplar jag i min fars trötta Mercury Grand Marquis.
Hör sen den där audin börjar vråla utav satan och verkligen försöker men jag åker ifrån innan jag måste bromsa för en bil framför.
Var riktigt kul, hade han varit med på det hade han säkert tagit mig men var kul och höra audin bakom mig vråla utav helsike men inte fasen kom han någonstans! lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök