för 15 timmar sedan
Trådstartare
Har fått nån konstigt fel på min bil 740. Gjorde en grundläggande motortvätt på bilen då den läckte en del olja från ventilkåpan som jag nu har tätat om osv. Bilen gick väldigt dåligt efter motortvätten. (jag täckte fördelare, luftfilter och generator med plastpåsar). Kontakten till lambdan var full med vatten men det rengjorde jag och så fungerade bilen helt okej igen.
Men nu senaste 2 veckorna så har bilen dummat sig när den blir varm, alltså inte när man kör den varm, utan när man startar bilen varm. På kallstart så går den fint, och svarar fint på gas, hela vägen upp till 90 grader och går bra fortsatt, men när jag tex stannar bilen, stänger av den och går in och handlar eller liknande och sedan kommer ut och ska åka iväg så "boggar" bilen massor på gas och vill inte varva ut alls i början, Tar ca 40 sekunder- 60 sekunder innan bilen återgår till sitt normala och då går det sedan köra på som inget har hänt! Bilen går att bruka utan problem annars. Har bytt bränslefilter, vattenpump. och olja sedan jag köpte bilen. saknar servicehistorik för övrigt.
Någon som har någon tanke eller ide? nått kablage eller nån givare som kan ha gett med sig? eller nån vakuum? Vet ej i vilken ände jag ska börja!
mvh!