Såå.. Nu har man en dator igen! så då är det bara börja på updaten
Började min dag här om dagen med att palla upp bilen.. Eller ah.. Tanken var: palla upp på bakaxel med domkraften som det är en planka på. Och där efter lägga under ett däck under däcket så jag får upp den.
Jo men visst! kom ut domkraften .. 3sek senare är bilen på backen.. Kuken tänkte jag... vågar man lägga sig å titta?... Jaa inget val...
jo men tjenare upptryckt tröskel. där låg du bra! lägg dig gärna dubbelt...
gick in å ringde pappa, och fråga om han är haj (duktig) på plåt.. Och kan ge det ett försök. Vilket han skulle göra.. men orka inte vänta på att han kom hem.. Så börja rikta själv.. Med mina händer, en spackelspade och kofot börja jag rikta... man får ta dom små medel man har!
för att förklara min enormt fina bockning, så hade jag "turen" att plåten var dålig här så den åkte isär. Där tryckte man in spackelspaden eller vad det var för nå könstigt.. och böjde utåt lite.. Så fick man in kofoten, och kunde böja rätt..
Såhär såg det ut när jag var klar . buckliga.. Jomenvisst! Den riktade Jimmy ut åt mig någon dag senare. Så det blir rätt så bra. Ingen bild på det:)
Pga av inga kapskivor.. Eller ah.. Kapskrivor fanns, men dom var klena , och sprängskyddet till rondellen hittades inte. så ah.. Började då med det jag skulle göra: bygga om avgassystemet.. Så det blir bättre
Plocka ner mellanröret , och satte dit en skarvgrej.
Plockade även ner ljuddämparn. Sen ihop med det igen=) Bytte även en annan skarv. Men det har jag inga bilder på
blev inte riktigt tätt.. Så ska göra om det imörn lite tänkte jag.. Och feppla (krångla) lite , se om det blir bra...
Kapskrivor kom:D och rondellen letades ut till plåtbitar som glömdes ute ... dom slipades självklart ner så dom blev rena från rööst!
Måttade först dit en plåt. Blev lite först stor. Så rita ett streck.. Här ska de kapas! så kapade jag det..
Sen in i huset, "bocka" till plåten i skruvstät!
Då svetstånga är borta.. fick man ta det man haver, för att typa ihop plåtarna..
Första punkten lagd..
lite senare några fler, även på baksidan! så letade en till plåt dit...
Det var allt då det..
Sen blev de lite grej idag också. Plåt som jag klippt till, bockat. å där slipas..
Så kom jimmy en sväng idag också! vi fick till den sista plåtbiten där bak.. och jag kleta underredsmassa under. Ska ha nån rostskydd på plåten sen!
Så lades ett hål igen där framme också, vilket jag inte har bild på.
Sen lade jag igen lite där bak vid hjulhuset.. och tog underredsmassa på det, ska fixa de sista nu snart som är lite högre upp.. Tar väl det imorgon tänkte jag.. Om de hinns, och om ögonen vill.. Svetsa utan skydd
så antar att jag unnat mig svetsblänk
tänkte även plocka ner avgassystemet... igen! då det läcker lite.. kanske räcker å dra åt klämmorna mer. Får se hur de blir ..
De va allt för mig.. , nej föresten.. bonusbild på arbetsplatsen:D