2970
Sök

Automat låda

14 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Hej jag har en Ford Mondeo 2,5 l Ghia 03,a med en Durashift 5-tronic Låda
Jag har den på en verkstad för 16,000 mil service och jag bad dom kolla automat oljan tyvär
killen tar loss en plugg på sidan av lådan som han "tror" är nivå pluggen men något släppte i lådan säger han och back växen driver knappast efter detta.
Är det någon som har någon ide om vad man kan göra åt det.
Tacksam för svar (Bilen står kvar på verkstaden)
Stene

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 mars 2013
Dom får ju naturligtvis se till att laga felet utan kostnad. Konstigare än så är det inte.

Ser man till själva felet så innebär det förmodligen att dom får plocka ner och isär lådan får att sätta tillbaka det som har lossnat. (om dom nu inte gjort sönder nåt efter att ha försökt köra med bilen)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
23 mars 2013
Som sagt, verkstaden ska fixa röran, en auktoriserad verkstad ska kunna identifiera en simpel nivåplugg.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 mars 2013
Automatlådor brukar ju dessutom även på personbilar ha oljesticka så man ska ju inte ens behöva lossa nåt...

14 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Vad jag menade var om man kan årgärda detta utan att behöva plocka i sär lådan

Offroad Racing
3 122 Inlägg
24 mars 2013
Om det lossats nåt så nåt inne i lådan lossnat tycker jag det säger sig själv att det inte går... Men det är ju som sagt inget du ska behöva engagera dig i utan det är ju verkstadens problem att lösa.

383 Inlägg
25 mars 2013
Han har lossat bandet till backen, lådan måste ner och öppnas för att fixa detta.

14 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
Hurra felet är ordnat utan att behöva skuva i sär växellådan det finns en inspektionsluck som man kunde få loss och komma åt back bandet för att få den på rätt plats igen.
Stene

Sök