3584
Sök

Panik hjälp, dragkrok och besiktning

32 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
Hej, har fått efterkontroll på min bil då mitt löstagbara drag kärvat och inte vill låsa fast sig helt. Skulle försöka laga det nu på morgonen, men det ville sig inte riktigt så blev seg och råkade förstöra hela skiten.
Undrar nu hur det blir mer besiktningen, för tänkte nämligen ta bort hela draget och regbesikta om den.
För jag har ju ändå efterkontroll på att draget var kärvat lixom.. Har till imorgon 28e på mig, så tacksam för snabba svar!
Mvh Jocke

735 Inlägg
27 mars 2013
Nu vet inte jag om du har tillgång till en svets, men omdu har så får du svetsa fast en mutter på kulan på dragkroken så ska det gå igenom.

//Marcus

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

32 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
blomisen skrev:
Nu vet inte jag om du har tillgång till en svets, men omdu har så får du svetsa fast en mutter på kulan på dragkroken så ska det gå igenom.

//Marcus

Tack Marcus, men problemet är ju att jag har efterkontroll på draget, det var ju kärvt.
Men eftersom det nu har gått sönder helt, så kan jag ju inte åka in på efterkontroll imorgon eftersom skiten är trasigt..
Så tänkte mer hur ska jag görs nu? Göra om besiktningen helt eller vad gör man?

4 670 Inlägg
27 mars 2013
Svetsa på en mutter åka in på efterkontroll eller bort med allt och åka in! Gjort det förr när man fått nerslag och aldrig fått problem.

Man får betala summan för o typa om den utan dragkrok

32 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
mickius skrev:
Svetsa på en mutter åka in på efterkontroll eller bort med allt och åka in! Gjort det förr när man fått nerslag och aldrig fått problem.

Man får betala summan för o typa om den utan dragkrok

Tack då kör jag på att ta bort hela skiten då smile!

735 Inlägg
27 mars 2013
JockeEng skrev:
blomisen skrev:

//Marcus

Tack Marcus, men problemet är ju att jag har efterkontroll på draget, det var ju kärvt.
Men eftersom det nu har gått sönder helt, så kan jag ju inte åka in på efterkontroll imorgon eftersom skiten är trasigt..
Så tänkte mer hur ska jag görs nu? Göra om besiktningen helt eller vad gör man?

jag tror du får boka en ny tid för regbesiktning på draget. borde ju rimligen bli så då att dom bara kollar draget, godkänner det och så är det klart. om det var det enda felet på bilen vid besiktningen vill säga.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök