Hej vänner !

Vår solen tittar fram och dags för besikning efter en lång mörk vinter..
Börjat bygga om inför besiktning
740 T5 B5234T
Separata tändspolar (Jörgen G). borsch 7er till tändstift
3" avgassystem med org katt.
3Bar bränsletryck
0,8bar laddtryck
Här om dagen när jag åkte en sväng, kortslöt det tändspole 5 så den gick åt pipen.
åtgärdade kabelbrottet och bytte tändspole.
Problemet löst.
Veckan efter monterade jag kattalysatorn.
Kört med 3" utan kisse tidigare.
provkörde,
Går som en påse nötter.
blöddrar/dör av/rycker och går inte alls bra på hårdbelasning.
släpper man efter och gasar mjukt och "normalkörning" så går den bra..
Men tex omkörning, i med 4an å bött, då bluddrar den och går inte alls bra.
Fick samma symtom när inte slangen till kolkanistern var ansluten.
Men det är det inte nu.
finns inga felkoder 1-1-1..
Nån som har nån idè, allt är av intresse att höra.
Kan det vara att orginal katten är för tät/trång ?
Nån mer tändspole som inte hänger med på hård belastning?
Luftmassemätare som spökar ?
Autotech programvaran som inte är optimerad med katt ?
Ni hör själva jag går bara i cirklar precis nu, stillestånd helt.
Är iaf konstigt att det blev efter katt montering.
Och inte finns några felkoder.
Hoppas på vettiga och snabba svar!