3359
Sök

Tips på musik att spela högt med! (Spotify)

930 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
Tjo! Som topic lyder så behöver jag tips på spelajävligthögtmusik till bilen.
Om ni har lust så får ni gärna länka era spellistor i från spotify alt låtar i från spotify.

Spelade 131.7db med en MMats P3.0 750rms och ett Monacor Carpower IGBT 2/400 / 640rms bryggat. Detta var dock med gain på ca 10 - 15% har nu ställt upp gain och bassEQ på ca 80% och det spelar bra mkt högre nu än förr. En ny mätning kommer att komma framöver, så all spelahögtmusik är välkommen.

MVH Marcus S

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

400 Inlägg
18 april 2013
Min baslista innehåller en hel del "spela högt låtar" så att säga. Den kan du kolla igenom smile
http://open.spotify.com/user/jonatanros … qNzjvP7G0k

Sen finns det en tråd för detta redan.. Så finns risk att du blir låst smile

DAVEO
513 Inlägg
19 april 2013
Vet du runt vilken frekvens det spelar högst? På så sätt kan man enklare hitta musik som spelar högst som har bas-slingor runt samma frekvens. Jag har en lista med vanlig musik på lager sorterat i frekvenser från 25-60hz så vet du vart det ligger i din bil så kan jag ge ett par bra exempel.

SM 2a i Super Street Nowall 2012. Personbästa 2012: 155,3db (@49hz), i Mk2an.
SM 3a i Bassrace 149.9 2012, i Mk2an.
SM 3a i Super Street 1-2, 2011. Personbästa 2011: 154,5db (@35hz), i Mk3an.

SAAB-Dåre
192 Inlägg
19 april 2013
Sänk stereo jäveln och lyssna på avgaset istället >.<

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

930 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Davidzzon skrev:
Vet du runt vilken frekvens det spelar högst? På så sätt kan man enklare hitta musik som spelar högst som har bas-slingor runt samma frekvens. Jag har en lista med vanlig musik på lager sorterat i frekvenser från 25-60hz så vet du vart det ligger i din bil så kan jag ge ett par bra exempel.

Vet ju inte det! Har en sluten låda iaf men det säger väl inte så mkt. Det som låter högst i bilen är typ "hiphopbas" det spelar riktigt djup.

DAVEO
513 Inlägg
19 april 2013
Kamulen skrev:
Davidzzon skrev:

Vet ju inte det! Har en sluten låda iaf men det säger väl inte så mkt. Det som låter högst i bilen är typ "hiphopbas" det spelar riktigt djup.

Okej, Det är ändå svårt. Men prova lite musik med mycket djupbas då. Konstigt nog kan det som låter högre visa sig vara lägre på mätaren och vise versa. Är inte målet att spela högt i musik på mätaren så är det väl bara i ditt fall testa sig fram med massor med musik.
Jag har ingen renodlad djupbas-lista men det finns nog andra som har det smile
Senast redigerat av Davidzzon (19 april 2013)

SM 2a i Super Street Nowall 2012. Personbästa 2012: 155,3db (@49hz), i Mk2an.
SM 3a i Bassrace 149.9 2012, i Mk2an.
SM 3a i Super Street 1-2, 2011. Personbästa 2011: 154,5db (@35hz), i Mk3an.

930 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Davidzzon skrev:
Kamulen skrev:
Davidzzon skrev:

Okej, Det är ändå svårt. Men prova lite musik med mycket djupbas då. Konstigt nog kan det som låter högre visa sig vara lägre på mätaren och vise versa. Är inte målet att spela högt i musik på mätaren så är det väl bara i ditt fall testa sig fram med massor med musik.
Jag har ingen renodlad djupbas-lista men det finns nog andra som har det smile

Okej jaa får göra det! smile

Sök