Jag har kollat runt och hittar inte precis det jag letar efter därför skapar jag en ny tråd. I julas beställde jag hem en sachs 763 tryckplatta och den har suttit på i cirka en månad nu med en turbodiesel lamell, 228mm. Efter ett tag blev det svårare att växla. Var precis som om den inte ville frilägga sig. Luftade kopplingen i olika omgångar, förlängde pinnen till slaven. Gjorde varken mer eller mindre skillnad. Igår skruvade jag av allting. Möttes av det här!
Är det felmonterat eller är det ett fabriksfel? den har liksom spruckit precis i fästet..
de där måste ju ha slirat rejält å du har knäckt skiten pga av värmen ?
De har inte slirat ett skit!..de va först segt att få i växlarna. Sen slutade de funka helt. Inte ens tendens till att slira!..jag har ju börnat lite men liksom inget överdrivet.
Det är inte så att du kört med fel tjocklek på lamellen? Man kan ju få bekymmer med det när man byter till stöddigare tryckplatta och kör med standardlameller som när dem är nya i vissa fall är lite för tjocka
Det är inte så att du kört med fel tjocklek på lamellen? Man kan ju få bekymmer med det när man byter till stöddigare tryckplatta och kör med standardlameller som när dem är nya i vissa fall är lite för tjocka
Möjligt, vet inte riktigt. Men det tror jag inte, liksom lamellen var "lätt begagnad". En annan kille körde med den ett litet tag sen bytte han till BMW låda. Hade man behövt köra med såna distanser/brickor som används i vissa vall till sinter?
Det är inte så att du kört med fel tjocklek på lamellen? Man kan ju få bekymmer med det när man byter till stöddigare tryckplatta och kör med standardlameller som när dem är nya i vissa fall är lite för tjocka
Möjligt, vet inte riktigt. Men det tror jag inte, liksom lamellen var "lätt begagnad". En annan kille körde med den ett litet tag sen bytte han till BMW låda. Hade man behövt köra med såna distanser/brickor som används i vissa vall till sinter?
Risken finns att du hade behövt schimsa. Finns ju en del original lameller som är lite för tjocka.
Kör man med för fet lamell borde man kunna få problem med att det inte vill koppla ur ordentligt ? Eller ballar mitt huvve?
Edit såg att du inte kört med sitter utan turbodiesel lamell, ring sachs återförsäljare och kolla spec vad det ska vara för lamelltjocklek. Och sen kolla upp hur tjock den lamellen var du använde. Är det rätt så reklamera tryckplattan.
Kör man med för fet lamell borde man kunna få problem med att det inte vill koppla ur ordentligt ? Eller ballar mitt huvve?
Edit såg att du inte kört med sitter utan turbodiesel lamell, ring sachs återförsäljare och kolla spec vad det ska vara för lamelltjocklek. Och sen kolla upp hur tjock den lamellen var du använde. Är det rätt så reklamera tryckplattan.
Har mejlat KLracing med bild, där jag köpte tryckplattan. Fick som svar att jag skulle skicka in tryckplatta och lamell så dom kunde ta en närmare titt på de. Men de ville påvisa att de va felmonterat. Men vi får se vad som händer framöver! I vilket fall som helst blir det ny 763 och Sinter! Ville mest kolla om någon hade varit med om liknande händelser "utan att ha gjort någon större rörelse" med bilen.
Du får la skriva vad dom kom fram till sen Köpte själv en tryckplatta från kl men en förstärkt trubotrycksplatta lite billigare än 763n. Testa ut den sen men blir med ofjädrad organisk lamell. Kanske bäst jag schimsar in den då hehe