2604
Sök

blåa dioder i lycktorna?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
hej.. jag tänkte borra in blåa dioder i mina fram lycktor (har redan blåa dioder i mina blinkers) men vad säger besiktningen om de? asså om man inte har dom på för dom kan väll inte änns se dom? asså får jag har så om jag inte har dom på??

MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

.......
2 655 Inlägg
25 oktober 2006
varför inte fixa en knapp inne i bilen som sitter lite dolt så du kan slå av och på dom när du vill?. går inte genom på besiktning och böter om polisen tar dej. (iallfall va ja har hört)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
beemern skrev:
varför inte fixa en knapp inne i bilen som sitter lite dolt så du kan slå av och på dom när du vill?. går inte genom på besiktning och böter om polisen tar dej. (iallfall va ja har hört)

jo men de där med böter å så vet jag(får ju inte ha blått ljus utåt)... hade tänkt å satt dom på en knapp men de jag undrade var att eftersom på besiktningen då kolla dom ju lycktorna å så å jag undrar vad dom skulle säga om dom såg att de satt en diod där inne fast den inte är på big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

562 Inlägg
25 oktober 2006
Ingen aning.. men asså fan om det är en shysst gubbe bör han ju släppat.. tycke rjag iaf.. bara säga att det är till för att visa upp när du e på bilträffar?

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
tobi skrev:
Ingen aning.. men asså fan om det är en shysst gubbe bör han ju släppat.. tycke rjag iaf.. bara säga att det är till för att visa upp när du e på bilträffar?

haha eller när man står på max å ska ragga fjortisar haha big_smile nä skämt å sido... men ja dom borde ju släppa igenom en tycker man...hmm.. smile

Miklen
26 oktober 2006
Dom kan inte göra så mycke åt att d sitter en blå diod där bara den inte stör ljusbild eller liknande..

638 Inlägg
26 oktober 2006
Ring och fråga.

Däremot är jag skeptisk till att du får göra något sådant, då du modifierar själva lampan?

Kommer väl nånting här snart!

55 Inlägg
26 oktober 2006
Borde vara rätt svårt att urskilja en blå diod från en "xenonlooklampa" det är ju inte direkt så att de står med förstoringsglas och glor... Vill ju inte lova något... men jag har svårt att tro något annat än vad miklen sa... (han vet nästan alltid bäst wink )

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
26 oktober 2006
volvo_glenne skrev:
hej.. jag tänkte borra in blåa dioder i mina fram lycktor (har redan blåa dioder i mina blinkers) men vad säger besiktningen om de? asså om man inte har dom på för dom kan väll inte änns se dom? asså får jag har så om jag inte har dom på??

MVH

När hade du tänkt besikta??Jag undrar för jag har gjort så på min bil oxå å har tagit för givet att det kommer att gå igenom eftersom man som sagt inte ser dioderna innan dom är tända.Skulle vara kul att veta om jag eventuellt kommer att behöva plocka ur dom eller skaffa en uppsättning till.Jag har dom på en separat knapp och enligt snuten så får jag ha dom så länge dom är släckta under färd...vilket jag såklart inte har....*host,host*wink

Stolt far till Freddy 18/12-08

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 oktober 2006
Trådstartare
Flash skrev:
volvo_glenne skrev:

MVH

När hade du tänkt besikta??Jag undrar för jag har gjort så på min bil oxå å har tagit för givet att det kommer att gå igenom eftersom man som sagt inte ser dioderna innan dom är tända.Skulle vara kul att veta om jag eventuellt kommer att behöva plocka ur dom eller skaffa en uppsättning till.Jag har dom på en separat knapp och enligt snuten så får jag ha dom så länge dom är släckta under färd...vilket jag såklart inte har....*host,host*wink

hehe ska väll besikta om nån månad men jag tror faktiskt man kan ha så för de är ju jävligt svårt å se dom så jag tror inte änns dom kommer se dioderna på besiktningen smile

250 Inlägg
26 oktober 2006
ja har åkt dit för det 3 gånger av griniga snutf*ttor...300 spänn i böter varje gång, men ja tänker inte ta bort dom...inte fan kan man förväxla en snutbil med dom, då har man ju inte alla skruvar på plats! har gått igenom besikningen med det 2 gånger!! men det skiter snuten i, bättre sammarbeta mellan snutgrinskitarna o besikningsmännen tack!
Senast redigerat av Impreza_BlackDrake (26 oktober 2006)

690 Inlägg
26 oktober 2006
Du kan ju använda andra färger på dioderna annars... grönt är ju ganska vanligt... kan förstå att du vill ha blåt... men vad säger lagen om UV dioder??? alltså lila... vore ganska häfftigt att ha under bilen nu när snön kommer då UV lyser upp vitt som bara f*n
Senast redigerat av AEN (26 oktober 2006)

Refined
1 770 Inlägg
26 oktober 2006
är dom inte igång så kan dom inte säga nåt om det... varken besiktning eller polis

349 Inlägg
26 oktober 2006
har me gjort de och jag tar för givet att man kommer igenom!
annars är det ju cpt!:S

JUST GOING SIDEWAYS WITH NOTHING BUT TYRE SMOKE LEAVING YOU BEHIND!<3
Mathias Liljenberg, 20år, Bilplåtslagare! :)
Följ projekttråd:BMW 730i e32 -93

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
26 oktober 2006
Impreza_BlackDrake skrev:
ja har åkt dit för det 3 gånger av griniga snutf*ttor...300 spänn i böter varje gång, men ja tänker inte ta bort dom...inte fan kan man förväxla en snutbil med dom, då har man ju inte alla skruvar på plats! har gått igenom besikningen med det 2 gånger!! men det skiter snuten i, bättre sammarbeta mellan snutgrinskitarna o besikningsmännen tack!

hade du dom tända när du körde då eller?för snutarna som har påpekat mina dioder sa bara att d såg fränt ut men jag fick inte ha dom tända när jag körde,men när jag står still så får det lysa i princip hur mycket som helst om bilen.Så då e d ju klart att dom bara är tända när man står still;)

Stolt far till Freddy 18/12-08

Sir Real
390 Inlägg
26 oktober 2006
sj har jag blå dioder å har passerat ett antal polisbilar utan att dom brytt sig smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 oktober 2006
Se till att du drar på GRYMT MYCKET silikonlim (eller liknande), annars kommer det sippra in fukt och sen får du igenimmade lyktor vilket ser förjävligt ut.

Sir Real
390 Inlägg
27 oktober 2006
FL3JM skrev:
Se till att du drar på GRYMT MYCKET silikonlim (eller liknande), annars kommer det sippra in fukt och sen får du igenimmade lyktor vilket ser förjävligt ut.

Har bara bytt ut parkeringsljusen till dioder. skit fränt när det e mörkt smile

195 Inlägg
28 oktober 2006
Har blåa dioder i mina lysen wink.

Ingen som sagt nått om de  än tongue

Sök