3056
Sök

Högglanspolera stål?

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Shenare!

Jo, undrar kort och gott om man kan högglanspolera stål för att få den där riktiga kromlooken? smile i mitt fall rör det sig om breddade stålfälgar.

Om det går tänkte jag köra 60, 200,400,800 och 1000 och efter det polermedel på trissa? Borde väll bli bra? smile

Stil>Funktion

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
11 maj 2013
Menar du vanliga plåt? Har aldrig hört att nån gjort det förr men du får prova smile

http://www.asfaltseliten.com/polering.htm

501 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Är vanliga plåtisar haha smile

Kanske tar lite tid, men jag tänkte hissa upp bilen i bak och köra igång motorn och polera dem på det sättet. Är man 2 st samtidigt på varsin sida och har bra slippapper så går det väll på en eftermiddag haha smile

Stil>Funktion

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
11 maj 2013
Haha kör på, rapportera resultat big_smile

2 656 Inlägg
11 maj 2013
P-K skrev:
Shenare!

Jo, undrar kort och gott om man kan högglanspolera stål för att få den där riktiga kromlooken? smile i mitt fall rör det sig om breddade stålfälgar.

Om det går tänkte jag köra 60, 200,400,800 och 1000 och efter det polermedel på trissa? Borde väll bli bra? smile

nej de kommer inte funka dessutom kommer det rosta som aldrig för om du inte klarlackar dom direkt

330 Inlägg
11 maj 2013
ekelund88 skrev:
P-K skrev:
Shenare!

nej de kommer inte funka dessutom kommer det rosta som aldrig för om du inte klarlackar dom direkt

jooodå klart det kommer att funka, låt grabben försöka smile

501 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Men frågan är ju inte igentligen hur lång tid det tar och hur mycket jobb som krävs, utan om det går att få den där riktigt fina ytan dom går att få med tex aluminium? Har inte körkortet förän i vinter så kan lägga ner mycket tid på dem wink

Stil>Funktion

Sök