eftersom att ström och jord till slutsteget kan vara i minsta laget blir det nog en runda till brl efter bessen imorn, och som tur är så är det är löning....så kan det ju hända att några högtalare i bimmern kan få gå i pension och få ersättare
Ja gick ju förvånansvärt bra faktiskt, firade med nya högtalare fram och i hatthyllan (gas silver), blå lampor i positionsljus nu på plats för imorn blir det hällaträffen i västerås!
så man kan väl säga att växellådan blev nya projektet, i nuläget ser det ut att vara en sprint eller liknande mellan lådan och spaken som gett sig. dock måste man under bilen för att fixa detta, så kommer fixas samtidigt som coilsen åker på
Blev att beställa coils som plåster, max sänkning 85fram och 65 bak. Får väl de om det blir för högt, annars så får man väl fiffla lite för att f ner den lite mer;)
Hem och försöka hissa upp det överlåga fanskapet! Blir byte av bormsrör, coils, arm mellan växellåda och spak, kommer nog även plocka bort en burk på agat så den låter liiite mer!
och måttet hur hög den blev då(ni som har en BOS nyckelringssak vet ju att den är ca 10 cm så det behöver jag ju inte ens skriva):
Lyckades iaf tillslut trixa under domkraften:
Fick upp den en bra bit innan man kom på att bilar oftast brukar ha en front...så där gick ju allt åt h**vete, försökte palla upp men fick inte under dem:
Så slutsatsen blir att man får vänta på coilsen, montera dem och maxhöja innan man kan försöka få upp bilen igen...hata förra ägaren som inte kan göra saker ordentligt från första början utan måste snåla med vinkelslip...svordomsvordomsvordom
Fick upp den en bra bit innan man kom på att bilar oftast brukar ha en front...så där gick ju allt åt h**vete, försökte palla upp men fick inte under dem:
Så slutsatsen blir att man får vänta på coilsen, montera dem och maxhöja innan man kan försöka få upp bilen igen...hata förra ägaren som inte kan göra saker ordentligt från första början utan måste snåla med vinkelslip...svordomsvordomsvordom
Tänkte efter jag läst ungeför 4/5 delar av din text börja skriva att rekommendera att palla upp den x)
Palla gärna även på båda sidorna, och fixa dom båda bak samtidigt medans den är höjd (skifta inte genom att sänka den efter ena coilen är på sen gå till andra sida för att höja igen) Det va ett tips jag fick av en kille som suttit coils på sin e36 compact som min