VilsenIBilDjungeln skrev:
Mellan 05-08.
Sorry för mina möjligtvis dumma frågor. Jag vet att jag egentligen bara kan åka runt och testa de olika modellernas köregenskaper samt stereopaket. Men har fått en del mycket bra tips och svar hittills att allt du/ni skriver är värdefull info.
Vad heter stereopaketen samt var/hur avläser man vilket ljud just den bil man sitter i har. Behöver inga tekniska uppgifter, hellre egna erfarenheter från en ljudälskande förare!
Mvh
Finns väl egentligen inga dumma frågor. Min erfarenhet av Audis ljud är att även vid "minsta" paketet (som inte innehåller någon stereo utan bara högtalare) är ljudet helt ok. Det är givetvis inget "väcka grannarna"-ljud, men helt ok. Går man sen upp till Concert så får man då "subben på köpet", och det höjer ljudet en hel del. Symphony är ju "samma skit" fast med cdväxlare ist (inte riktigt sant, men i princip). BOSE tycker jag personligen inte är värt pengarna för fem öre.
Och, detta gäller då A4 (ja och tidigare A6:or än du var intresserad av). Jag tror dock att det är samma "system" även i A3:orna, fast där har du, vad jag vill minnas iaf, inte "kittsystem bak" utan tvåvägshögtalare bak. Låter det dock vara osagt. Även detta låter "helt ok"
I A6 är då "nästa steg" (utöver MMI Basic);
MMI Basic Plus; högtalarsystem DSP (10 högtalare, 160 Watt) (men den monokroma skärmen)
Efter det;
MMI "High;" färgskärm 7", högtalarsystem DSP och CD-växlare
MMI-"systemen" har jag bara lyssnat på som hastigast dock, men, inget jag varit missnöjd med. Och det kan man väl säga gäller för alla systemen. Dock anser jag att man ska se till att få med basen/subben, den spelar som sagt inte äschlet av en, men den gör mer än man tror. För att vara originalljud är jag ex.vis väldigt nöjd med ljudet i A6:an (Concert-systemet)
VilsenIBilDjungeln skrev:
Haha.
Nej jag har inte haft möjlighet att provköra varken A4 eller A6, bara tre stycken A3or. Kör idag en Volvo S60 2,4T -02 200hk Business, endast gått 10400mil. Har undrat en sak gällande rymlighet och storlek, kan man jämföra s60 med A4 och s80 med A6 tro?
Storleksmässigt ja, utrymmesmässigt vågar jag inte svara på det faktiskt. Men det -bör- väl ligga i samma krokar även där iaf