Tänkte jag skulle dra igång ett litet projekt under sommaren 2013 och framåt. Det är i grunden en solblekt Volvo 740 som snart rullat 14 000 mil. Köpte den av en äldre dam, vilket innebär att kopplingen är slut, den är lugnt körd... Visa mer
Tänkte lägga upp en liten fråga, när jag blästrat och fått det plåtrent, vilken grundfärg ska jag lägga på då? Ska det vara med zink och sånnt i? Hälst inget biltema då det inte får börja rosta om något år igen
Tjena! Känner att jag varit lite dålig på att uppdatera här Har varit i Frankrike hela förra veckan och när det var midsommar blev det inget meck Så nu tänkte jag sluta med allt småpill! Ställde av bilen igår, så nu blir det meck!
Då lönen kommit för juni åkte jag iväg och köpte mig ett begagnat extraktorgrenrör från JT tuning! (ser nästan ut som nytt)
När man inte har Sveriges fetaste garage och det regnar ute så får man ta till en liten nödlösning! Fungerar faktiskt helt ok!
Meck i garaget!
Gamla rostiga skärmen! Ska till skroten i morgon och köpa en ny!
Tror det var allt för denna gång! Blir kanske en liten uppdatering i morgon kväll också! Ha en go vecka!
Prem lagd! Alltid kul med gamla röda 740:is haha. 3 vändor med polermaskinen sen är den som ny! Var väldigt noga med färgen på skärmen om du inte ska lacka om den, 601-röd är en jäkla färg som får olika nyans efter hur blekt den är. Efter polering alltså
Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)
Prem lagd! Alltid kul med gamla röda 740:is haha. 3 vändor med polermaskinen sen är den som ny! Var väldigt noga med färgen på skärmen om du inte ska lacka om den, 601-röd är en jäkla färg som får olika nyans efter hur blekt den är. Efter polering alltså
Okej, tack. Tror dock att jag lackerar hela bilen i sin originalfärg. Då jag måste rostlaga alla skärmar och precis som du säger så vill jag inte få olika nyanser om jag bara lackerar vissa delar och polerar vissa
Tjena! Har inte blivigt någon updatering på länge Detta pga att jag nu håller på med mina framskärmar. Plockade av höger framskärm också och insåg då att där var en del att göra med den . Idag var jag på en lackfirma och snackade lite med dem, mkt trevliga (blir nog lackering hos dem)!
Som ni ser är min bogserögla inte i det bästa sicket Tänkte fråga er vad ni hade gjort? Kan jag byta den eller ska jag försöka svetsa något nytt fäste? Kom med någon kreativ tanke, förslag! Vill dock inte ta bort den, man vet ju inte om den någon gång skulle behövas
Julafton! De fick en plats i bokhyllan Nästan för fina för att montera när jag har en så gräslig lack och ett par vinterdäck på den
Vart tjackade du USA fronten? På jakt efter en sån till min holk! Ser gött ut annars, smått avis på att du har ett helt innertak. En annan har ju en sk. "discotak" som bara hänger och ser fult ut.