4629
Sök

Hur har ungdomar råd?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 februari 2007
jag sommarjobbade för att få råd med min bil... sen så ljudet i den som kostade ungefär 15tusen köpte jag av pengarna jag fick när jag sålde epan jag hade för 15tusen tongue dock så kanske de inte är en "jätte många tusen" bil men jag har iaf slitit å förtjänat den anser jag smile

å fälgar och kjolpaket å sånna grejjer som ska på osv har affärat åt mig igenom byten, köpt å sålt saker osv  smile å sen så bygger jag å är lite händig själv ibland som till exempel kjolpaketet som igentligen är till mondeo som jag håller på att modda så de passar på sierran smile
Senast redigerat av volvo_glenne (12 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

911 Inlägg
12 februari 2007
robert_87 skrev:
Pappa betalar?

Här är det mamma som betalar wink

jahaa smile 

själv får jag sjunga, päronen betalar hmm

pic up the phone, wazzzaaa

4 767 Inlägg
12 februari 2007
Jag har inga lån på bilen, den köpte jag cash.. och bara ett mindre lån på bostadsrätten i gbg där jag och min sambo bor så vi har billig månadskostnad på boendet... Är 22 år och har jobbat heltid i 3½ år, och har prioriterat, sen har jag ganska bra flyt med affärer jag gör och har dratt ihop en del pengar på lite bostadsaffärer osv. Men mestadels är det jobb jobb jobb jobb och mer övertid........

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (12 februari 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

MissMarilyn
13 februari 2007
Fabia Rs:n tog jag ett lån på men å andra sidan är den inte så dyr även om den är ny. Lån kan man ta enligt mig om man känner att man kan klarar ansvaret och förstår att det är RIKTIGA pengar. Ett måste är ju också en stabil ekonomi. Cossien cashade sambon för försäkrings pengar. Men vi jobbar och sliter..ingen semester och inga resor...lägger det mesta på bil intresset.

886 Inlägg
13 februari 2007
Farsan köpte den bilen jag har nu(finns bilder i galleriet) för 8000 kr när hans bil gick sönder och han behövde nått att åka i sålänge, sen när jag fick körkort så "fick" jag den, fast den står ju på honom o så, hädanefter tänker jag alltid pröjsa mina egna bilar, iaf när jag har slutat gymnasiet nu till sommarn och börjat jobba.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
13 februari 2007
Ja, jag förstår när jag läser här att Svenska avundsjukan verkar
svida hårt för dom som är drabbade.

Jag tycker åxå givetvis att det är roligast att höra om
dom yngre som jobbar dag och natt för att få ihop till sina hobbysar.

Men va f-n om man är 18-22 har ett fast jobb och låg hyra
varför kan man inte få låna till sin drömbil medans man är ung.
(se bara till att inte låna mer än man kan betala)

och för de tredje om man är en familj med medelgod ekonomi, varför ska man inte få gynna sina ungar något kul och kanske avstå från något själv.
(tacksamma ungar givetvis)

Jobba jobba jobba livets baksida,
sen å andra sidan verkar många vara avundsjuka iaf sad

- V8 - 4 ever . . .

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 juni 2007
Hurricane skrev:
Ja, jag förstår när jag läser här att Svenska avundsjukan verkar
svida hårt för dom som är drabbade.

Jag tycker åxå givetvis att det är roligast att höra om
dom yngre som jobbar dag och natt för att få ihop till sina hobbysar.

Men va f-n om man är 18-22 har ett fast jobb och låg hyra
varför kan man inte få låna till sin drömbil medans man är ung.
(se bara till att inte låna mer än man kan betala)

och för de tredje om man är en familj med medelgod ekonomi, varför ska man inte få gynna sina ungar något kul och kanske avstå från något själv.
(tacksamma ungar givetvis)

Jobba jobba jobba livets baksida,
sen å andra sidan verkar många vara avundsjuka iaf sad

håller faktiskt med dig där! smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

"Mo"
58 Inlägg
3 juni 2007
NiclasT skrev:
Satt och tittade i tråden " Hur gamla är ni?" och såg att det fanns väldigt många 18-22-åringar med bilar för flera hundra tusen kronor.

Så jag undrar hur har ni råd? Lägger ni hela lönen på lån och bor hemma eller har ni vunnit på lotto?

tongue

Ungefär som du sa smile Tar lån och bor hemma. de e fint de!

V8 Twin Turbo
123 Inlägg
3 juni 2007
bra avlönade? wink

Kettunen
3 juni 2007
Jag köpte min kontant.
Sedan att jag är egen företagare sen jag var 16 år.

SSS -12
3 217 Inlägg
3 juni 2007
Tog mitt första jobb vid 14 års ålder med att dela ut reklam på helgerna, detta bekostade moppen, som lade grunden för min bil som jag kvaddade, varav försäkringsbolaget lade hela summan till denna! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 878 Inlägg
3 juni 2007
jo, har alltid fått betalat själv, är uppe i 5te bilen på 4år smile snart dax att byta igen. nåt med turbo som driver på bakhjulen smile

78 Inlägg
4 juni 2007
Samma här betalt bilen 40 papp själv och står på bilen själv " inte roligt förresten" dyrt som fan för ungdomar.

till Frozen1985 kör som jag 940 ltt turbobil som driver bak mkt billigare försäkring men skiljer inget från fulltrycksturbo wink

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

Jojjet
27 Inlägg
4 juni 2007
Har jobbat svinet för det jag har. Prioriterar bort andra saker. (har tex ingen teve eller hmmabio eller så...) SAmbon är väldigt nöjd.. Hon surrar om en teve lite nu och då, och jag köpte mig en BMW 530i som brux istället för teve... big_smile

Hon är en pärla, med fantastiskt tålamod.. Nämnde lite smidigt tidigare ikväll att jag lurar på att köpa nya fälgar till både SL:en och till BMW:n... Så det blir då ingen teve innan vintern... Och det var ok för henne.... (hon tar ju bilen hem till svärföräldrarna om det är någe bra på teven...)
Senast redigerat av Jojjet (4 juni 2007)

Proljece?
1 464 Inlägg
4 juni 2007
Rik familj  smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

369 Inlägg
4 juni 2007
När jag var femton började jag spara till bilen jag äger idag, både att ha råd att köpa den och att ha den, dvs. skatten, försäkringen, laga den, och byta delar samt bensinen, så jag jobbade hårt 3 sommrar i rad på en bilverksta, så jag tycker att ja förtjänade bilen, sen har man ju kompisar som sitter hemma och spelar data och har kul, då man går upp tidigt på morronen och kommer hem helt slut på kvällen, då kan jag i vissa stunder känna mig lite avundsjuk när den polaren kommer med en bil som kostar en del. Men i slutändan så måste jag påstå att det känns bättre att ha köpt bilen själv, för jag tycker att det är fel att skryta med nått man inte själv har köpt, därför så är jag inte avundsjuk, men förstår andra som är det.

Avant för varje slant.

SR20 Spirit
335 Inlägg
4 juni 2007
FÖrsäkrings pengar från en olycka man väldigt nära strök med i sad

2 911 Inlägg
4 juni 2007
turbos4 skrev:
När jag var femton började jag spara till bilen jag äger idag, både att ha råd att köpa den och att ha den, dvs. skatten, försäkringen, laga den, och byta delar samt bensinen, så jag jobbade hårt 3 sommrar i rad på en bilverksta, så jag tycker att ja förtjänade bilen, sen har man ju kompisar som sitter hemma och spelar data och har kul, då man går upp tidigt på morronen och kommer hem helt slut på kvällen, då kan jag i vissa stunder känna mig lite avundsjuk när den polaren kommer med en bil som kostar en del. Men i slutändan så måste jag påstå att det känns bättre att ha köpt bilen själv, för jag tycker att det är fel att skryta med nått man inte själv har köpt, därför så är jag inte avundsjuk, men förstår andra som är det.

Credz for you, håller med, så jäkla löjligt med folk som tar banklån och sen försöker göra sig märkvärdiga med en bil som banken äger lol

5 Inlägg
4 juni 2007
Har faktiskt inte varit någon "sits" där en polare har fått en bil utav sina päron... utan mina polare har köpt alla sina bilar själva.. hmm Ink. mig, och jag har en 240 som jag skämms som fan över ^^ haha :]

Edit: Men det är som ni säger, en kille på 18 år som precis har fått sitt körkort och kör en Evo... vad har han att uppskatta sen i livet om ändå  "pappa betalar"... ? Det handlar väl kanske mer om uppfostran osv? eller har jag helt fel? :S
Senast redigerat av hakki (4 juni 2007)

Studerande
32 Inlägg
4 juni 2007
Jag har inte råd med egen bil, jag har ingen hjälp hemifrån och går på studiebidrag samt bor själv. Helt omöjligt att lyckas då.

http://www.onsdagar.se - Onsdagsbus på Mittsverigebanan

Sök