Då var det lite updates som skall göras...har funderat över den stora spacerplattan som behövs för att flytta ut fälgen så att spindeln hamnar innan för fälgen för att kunna köra på den tänkta åkhöjden. Blir inge bra. Vekt i camber och toe blir det nog. Sedan väldiga påfrästningar på lager. Där för tog jag bort en distans. Fick in fälgen lite längre så jag bara behöver köra på 40mm spacerplatta. Kompromissen syns nedan. Länkarmen pekar uppåt vilket den inte skall göra. Skall ju peka lite neråt. Kan fixa det genom att höja styrväxeln och länkarmsinfästningen 40mm. Men då verkar det som att det kanske kan ta i torrsumpsdrevet. Får kolla på det lite närmare när jag får tillbaka motorn. Tror jag börjar köra med detta ändå.
Var ett tag sedan nu. Hänt lite trots att skrivarfingrarna inte vart flitigast. Däck och fälg på plats. Kollar att man kan styra och hammaren används där det behövs för att kunna få plats med hjulen.
Stötdämparna fram är hemkommen och klara också. Bitarna börjar på att falla på plats. Inom närtid så kommer bakvagnen i fokus och kolla att de nya däck och fälg får plats också. Vid första checken så verkar spacerplattorna lite väl breda. Måste ha räknat eller mätt fel. Fattar inte vad som hände. Tur att det finns plats inåt i alla fall.
Rena rama driftingbilen men skjuter det på bakifrån så vill man nog kunna styra också
Då var det äntligen semester och man kan äntligen få lite ork till att hålla på med sin hobby. Vart och kollat ytligare på spaceplattorna bak och så här blev resultatet. ser grymt nice ut.
Skall bli grymt häftigt att se bilen på marken igen men först lite förstärkningsjobb i bak sedan fixa klart buren. Efter det kanske man kan tänka sig att rulla ut henne ur garaget och ta några bilder ute på gårdsplan.