Började koppla lite el på motorn igår kväll. Blev ganska bra för utom första spridaren som blev en tankevurpa så får fixa den ikväll. Kopplade cyl1: 1,5 spridar ingång cyl2: 2,6 spridaringång osv...Har inte hittat vart man sätter detta i Mtune än men hittar det säkert till start av motorn.
kör du dubbla spridare ska de va bra å hur stora är dom,
Dubble spridare innebär dubble ventiler. Nä skämt å sido det är gröna 465cc spridare med bred sprutbild. Valde dem för att de gör fin dimma då toppen har lite svårt att förgasa luft och bränsleblandningen. Insuget jag valde hade 8 hål. Suttit på Sörens och Magnus kolfiberPV innan. Behövs väll inte 8 spridare tror jag men tycker att man bör köra bägge över 5k ändå. Vi får väll se vad DW Autokonsult säger när det bli bänkning. Finns möjlighet att hälla på bränsle i överflöd om man vill i alla fall.
Händer allt möjligt samtidigt just nu. Blev tvungen å ta ner lådan för att utramningslagret inte gick att justera ut längre. Hade endast 90 graders gängingrepp. Blev å göra brickor.
Sen gör jag en uppdatering på txr spaken för att kunna ta bmw växellänken till lådan.
Bövde koppla om relälådan också för att kunna styra tändningen separat.
Och börjat dra alla bromsledningar.
Om jag bara får tag på blockmonterad vattenkran så blir det start till helgen.
En snabb uppdatering. Håller på och försöker starta upp motorn. Tror jag fått igång allt utom bränslet som jag fått bygga om. Första gången jag körde igång bränslepumpen så sprutade det bränsle lite var stans på fuel railen. Tjockare o-ringar borde lösa problemet. Sen kollade jag fel på in och ut på BTR så blev att flytta den för att få till slangarna.
Jo tack det var en härlig känsla när hon gick igång. Bara spottat och baktänt en hel del innan jag hittade vart problemet var. DW autokonsult kom förbi lite senare och gjorde lite grundinställning som vi skall testa på lördag och se om hon vill sluta sura ner sig som hon gjorde. Det var därför hon stannade. Måste bara fixa till kablaget i motorrummet igen och sätta dit hela avgassystemet innan lördag så blir det varmkörning och inkörning.