3705
Sök

Problem med låset på bakluckan. Passat -00

692 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
Har fått ett problem med låset på bakluckan, det vill inte låsa sig med knappen och nyckeln verkar inte passa/alternativt att det är fullt med skit i låskistan så jag kan inte låsa med nyckel.

Går det att låsa dessa bagageluckor innifrån om jag tar bort plasten? Har kikat lite på det och jag kommer dock inte fram till något. Ska felsöka mer och mäta upp strömmen men skulle vilja låsa luckan tillsvidare.

Tacksam för hjälp.

//Marcus

692 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
Jag har ingen seperat knapp för bakluckan på dörren som vissa har, och på nyckeln/dosan så finns det bara 2 knappar. En för att låsa upp och en för att låsa.

443 Inlägg
8 juli 2013
Vad händer om du låser på dörren?

692 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
reeLay skrev:
Vad händer om du låser på dörren?

Tyvärr så kan jag inte göra det. Har sprutat i lite 5/56 för någon vecka sedan, eller inte lite utan en hel del. Dock går inte nyckeln in i låset, antingen är låset bytt någon gång i tiden eller så är det så pass mycket skit så det sätter stopp helt och hållet.

Svårt att förklara men om jag har luckan öppen så kan jag trycka på "klorna" alltså, låset. och då låser sig alltihop så låsningen verkar fungera, MEN det går inte att låsa med dosan/centrallåset, åter igen frågan är om jag kan låsa innifrån tillsvidare då luckan är stängd såklart.

692 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
Centrallåset fungerar på dosan, på alla dörrar förutom bagaget.

Sök