2535
Sök

Ratten tar inte på en gång hittar inte felet?

42 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
Hej

Jag har en BMW e34 från 90 och ratten tar inte på en gång utan man kan dra den åt vänster typ flera centimeter innan hjulen rör sig och jag har nyss bytt ut allt i framvagnen och allt sitter åt så jag funderar på att se över alla saker som håller i styrningen idag för att se om något annat glappar som rattstången eller om det är styrsnäckan som är sönder vet jag inte kam någon ett bra sätt att testa vad som är fel och felsöka utan att behöva riva ner en massa kåpor så skulle jag bli tacksam wink

2 024 Inlägg
14 juli 2013
Du har nog ingen styrsnäcka på den utan kuggstångsstyrning. Har du provat att hissa upp hela framvagnen och kollat om samma glapp finns när hjulen inte har bilens tyngd på sig?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

383 Inlägg
14 juli 2013

42 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Ja glappet finns kvar det ser ut som att kulleden vid mittstaget på vänstra sidan följer med när jag svänger tills vid en punkt stannar den. Så jag misstänker att leden har gått sönder?

1 482 Inlägg
17 juli 2013
Inne i bilen ska det finnas nån mutter , tror det är 22mm, som ofta släpper lite och då kan det börja glappa.
Annars kan det va nån led eller styrsnäckan. På min E34 var snäckan dålig så jag spände den lite och då vart det bättre, men inte helt bra.

BLT Service
Theracords Music Label

42 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
jag vet problemet nu wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
22 augusti 2013
skriv va problemet va då....... så andra kan få hjälp

42 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
Det var armen som går ut från styrsnäckan som glappar och är sned så därför glappar det i ratten,

Sök