Sarge skrev:
gps18 skrev:
steifan skrev:
Det är ju snarare tvärtom och därmed därför man bygger lite potentare bilar med bakhjulsdrift
(eller fyrhjulsdrift)
Absolut inte det som du påstår!
du styr framhjul o vagnen följer!
på bakhjulsdrift bakhjul puttar vagnen dit som bakhjul har placering!
Därför många företag byter till framhjul som tex volvo!
Rimligtvis blir det ju stabilare om framhjulen får ägna sig åt att styra och bakhjulen driver. Annars blir det en jäkla massa jobb för framhjulen, om som vi alla vet blir det sällan bättre av att göra flera saker samtidigt. Nu var det här ju oerhört ovetenskapligt, men som steifan säger så finns det ju en anledning till att majoriteten av alla sportbilar byggs med bakhjulsdrift, och den är nog inte att det är ostabilt.
majoritet av bilar är framhjulsdrivna!
kan inte bilmekaniker bygga framhjulsdrivna bilar för att det är för mycket att driva & styra å samma gång, då är dem verkligen efterblivna!
-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)