3298
Sök

Jösses så ni stavar (inte alla) ungdomar!

64 Inlägg
11 november 2006
Ny tycker jag att detta forum börjar spåra ut!
handlar inte garaget om bilintresse eller har jag fel?
Förstår att det är jobbigt att lästa en tråd som är felstavad OM man är svenska lärare!
Men då måste man lära sig att skilja på jobb och inte jobb.
jag är dyslektiker och börjar bli almänt störd på alla besservissar som anser att det är så lätt att stava.
har läst hela tråden och vet att ni inte skyller på dyslektiker, men det finns fler som är dyslektiker men vet inte om det.

Jag vill kunna snacka om bilar och motorer och inte behöva sitta med ett lexikon i handen i flera timmar för att få skriva ett inlägg.

Jag är bil intereserad och inte data eller svenska intereserad så jag vet inte ens vad en webbläsare är!
Dessutom tror jag inte att så månag program har alla ord inlagda tex extraktor grenrör mm

Rekondare
289 Inlägg
11 november 2006
egut skrev:
Förstår att det är jobbigt att lästa en tråd som är felstavad OM man är svenska lärare!
jag är dyslektiker och börjar bli almänt störd på alla besservissar som anser att det är så lätt att stava.
har läst hela tråden och vet att ni inte skyller på dyslektiker, men det finns fler som är dyslektiker men vet inte om det.

Jag vill kunna snacka om bilar och motorer och inte behöva sitta med ett lexikon i handen i flera timmar för att få skriva ett inlägg.

Jag är bil intereserad och inte data eller svenska intereserad så jag vet inte ens vad en webbläsare är!
Dessutom tror jag inte att så månag program har alla ord inlagda tex extraktor grenrör mm

Och som vanligt så är det ju så att detta ligger i Off-topic delen...
Om det retar dig att läsa om alla som klagar så läs inte...
Det kan vara jobbigt att läsa inlägg som har en väldigt märklig meningsuppbyggnad och nej, jag är inte ens svenska lärare...Om nu inte firefox har sådana udda ord som grenrör, vad gör det? Det är ju inte så svårt att stava till. Lite får man väl anstränga sig...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Sleeper
3 084 Inlägg
11 november 2006
THEBADGUY skrev:
Freddeponken skrev:
Hej!

Jag blir mörkrädd när jag läser i forumen. Finns inte många som kan skriva en helt vanlig enkel mening! Vad har hänt i skolan de senare åren???

Visst tror jag att internet har en del påverkan på språket tex lunar etc...

Och kom inte här och säg nu att många har dyslexi och är ordblinda osv...visst det finns men alla kan ju inte vara det eller?

Visst är garaget.org en av världens bästa sidor men sluta runka till det i skolan och lyssna på läraren istället på lektionerna!

Nä nu skja ja gå ock såva så jag årkar jåbba imårgån! gånatt på er ala där ute i cijber ryjmden!!!!

"Vad har hänt i skolan de senare åren"

Heter de inte " vad har hänt i skolan dom SENASTE åren?" wink

PS man skriver inte "dom" man skriver "de"

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

64 Inlägg
11 november 2006
michael561 skrev:
egut skrev:

Och som vanligt så är det ju så att detta ligger i Off-topic delen...
Om det retar dig att läsa om alla som klagar så läs inte...
Det kan vara jobbigt att läsa inlägg som har en väldigt märklig meningsuppbyggnad och nej, jag är inte ens svenska lärare...Om nu inte firefox har sådana udda ord som grenrör, vad gör det? Det är ju inte så svårt att stava till. Lite får man väl anstränga sig...

jo jag förstår också att detta ligger i offtopic MEN här säjjer alla att dem blir störda på alla som inte kan stava. vilket betyder att om jag skulle göra tex en projekt tråd så skulle jag inte bli tagen seriöst bara för att jag inte kan stava.
Man kan juh vrida och vända på det hur man vill, alla som stör sig på det skulle lika gärna kunna skippa att läsa det.
jag kanske är ett extremt fall men jag kan inte gramatik och det är så, det går ej att ändra på.
som sagt det tycker du.. jag kan inte stava till det utan fick gå ut på en sida där jag visste att det stog och klistrade in det här.

men självklart borde man läsa igenom sina egna inlägg inna man skickar dem, men om det endå skulle slika igenom en felstavning så spelar det väll ingen roll?
Senast redigerat av egut (11 november 2006)

Rekondare
289 Inlägg
11 november 2006
Nej, till en viss gräns så är det klart att det är okej. Särskilt i t.ex. ditt fall där du inte kan göra något åt det. Du skriver ändå så att man förstår vilket jag tycker är det viktigaste.

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

FreddeK
11 november 2006
Trådstartare
egut skrev:

Förstod din mening perfekt! Såg mycket bra ut så jag förstår inte varför du tar åt dig!

Mvh Fredrik

Sök