sk8kungenapa skrev:
Tänkte göra rätt för mig för alla som läst mina inlägg och trådar angående min bil som lämnats till stylingföretag!
Tänkte börja med att skriva ner det som ska göras på min bil.
TODO LIST:
Inpassning/kapning av kjolpaket
Plasta/slipa in kjolarna i karrosen
Laga rostangrepp i båda dörrarna
skära ut/in ny plåt i dörrana som rostlagas
Laga en dörrskada i form av bula från annan dörr som slåts upp i min dörr
Riktning av den dörren
Spackling, slipning, svetsning av hela karrosen utvändigt i syfte för hellackering
Lackering utvändigt
Montering av galler i kjolpaketet
Japsdämpare ska monteras
Ihopmontering av hela bilen igen.
Fick lite skäll från företaget över att jag tidigare nämnt deras namn i ett inlägg så du tänkte jag bara skriva ner allt så får alla ni som intresserat er för mitt projekt dömma själva om jag gjort fel eller behandlat företaget fel på något sätt med att nämna deras namn eller om dom behandlat mig fel på något sätt.
Som förklaring på att det har tagis sådan tid är att bilen aldrig bokades in när jag lämnade in den för mer än montering av kjolpaketet och den har aldrig senare bokades in i deras scheman vilket dom förklarar är en miss från dom.
Men som mina egna åsikter kring det hela så kan jag ju inte ljuga och säga att jag är nöjd med all den tid som det nu har tagit för i mina ögon är det ju ändå ett föregat som har den verksamheten och det är inte jag som gjort något fel.
Jag lämnade ju bara bilen där i god tro om att den skulle bli klar på ca 1- 1,5 månader men allt annat har istället blivit lidandes på grund av att jag ingen bil har haft.
Anser firman att det jag skriver är fel kan ni kontakta mig via mejl så förblir ni hemliga för nya läsare och läsare som glömmt.