. Sitter och funderar hurdan vindruta jag skall ha. Rak, delad, lutande delad, lutande svängd.......
Jag skulle nog matcha rutans modell till fronten och grillens utförande på nåt sätt, kan det vara nåt?
Just my 2 cents... /Pauli
Jo låter vettigt. Kollat lite bilder på nätet och i vissa vinklar ser det bra ut med en lutande vindruta men vissa vinklar ser det helt galet ut. Måste nog göra några mallar på olika modeller så man kan se det live.
Har hela tiden haft en plan på delad ruta och lite lutande men där rutan möter taket kanske det inte blir så snyggt. Det kan liksom förstöra hela utseendet.
Jobbat lite på bockning av vindrutedelen. Vet fortfarande inte vad för stil jag skall ha på vindrutan. Bockade nu för rak ruta. Får ju ändra senare när taket börjar ta form.
Tog ungefär 1 timme att bocka och 7 att justera allt. Plåten ändrade lite form här och där så det var mycket skruva på och skruva av.
Här ser man att det bara sticker upp en rak plåt där vindrutan kommer.
Fick trimma plåten lite och sedan köra bockningen i falsmaskinen. Kör typ 15-20 grader i stöten. Här är den färdigbockad och lite veck finns för det är en ytterkurva och då blir plåten lite för lång.
Efter bockningen fick jag köra lite i krympmaskinen så vecken försvinner.
Sedan fick jag köra sista bockningen.
Efter bockning justera och justera tills allt sitter som det skall.
Så en hel del tid gick det men inte fick man så mycket gjort.
Fortsatte finjustera idag så det bidde inga bilder för det är så fina justeringar så dem syns inte näste helg blir det golv eller motorhuv. Kanske måste beställa en kylare före motorhuven eller så inte
Beställde en badtunna som jag får böka med på veckan, tänkte att det kan vara småfint att hoppa i tunnan och ta någon kall dryck efter meckandet på helgerna
Är hackspetten igång däruppe i norr? Jag hör/ser inget knattrande på plåten?
Jepp men inte så mycket att visa. Klippt rent lite och helsvetsat någon bit. Kanske laddar upp någon bild ikväll Nu är det ut i trädgården och gräva som gäller
Är hackspetten igång däruppe i norr? Jag hör/ser inget knattrande på plåten?
Jepp men inte så mycket att visa. Klippt rent lite och helsvetsat någon bit. Kanske laddar upp någon bild ikväll Nu är det ut i trädgården och gräva som gäller
Hur går det själv?
Fråga inte. Är du en hackspett är jag en sköldpadda, eller kanske sengångare. Har en massa annat som behöver göras, är nu sol och blå himmel, 18 grader varmt i solen, så det blir att vara ute i trädgården här med.