Det är ju bara underbart att se hur bilen växer fram
Hört att en plåt om dagen är bra för magen
Paulit skrev:
MR_T skrev:
Mer plåtporr om ni vill
Och där gick en helg.
En helg i plåtkonstens värld. Konstverk tar sin tid!
Man vill som att det skall gå fortare fast det roligaste är nog att bygga och ha drömmen framför sig. När bilen är klar så är ju drömmen över och sedan måste man hitte på något nytt att drömma om
Mangaloranga skrev:
Knepigt när man måste göra saker i "ologisk" ordning! Det är väl där rutinen kommer in antar jag.....
Jäkligt snyggt jobbat och med lite tur lär t.o.m vi övriga plåtärthjärnor oss något Mina plåtar skulle nog se ut som förvridna knusslon som åkt ett par varv i Fuglesangs träningscentrifug
Hahaha knusslon.....efter ett par misslyckade plåtar så lär man sig hur man inte skall göra. Torpeden har jag nog gjort dubbelt
Tänkte börja sida på bakskärmarna nu när hjulhusen var klara men det var inte så enkelt. Måste ner med bilen en del både fram och bak annars ser den inte klok ut
Då har designen jobbats fram. Tejpat och ändrat tusen gånger och fotat lite så man får sitta hemma och smälta det i lugn ro.
Vad tycker ni? Är det någon av de olika formerna ni tycker är bättre? Eller är alla skit? Är ju inte så stora skillnader men lite på tak , fönster och bakdelen.
7,an tycker jag är bäst form... Möjligen att baken kunde vart liiite lägre. Men svårt att säga när det bara är en pappskiva med tejp på du är sjukt grym iaf!
Kanske krånglar till det men, 3 ans bak och 7 ans tak tycker jag är snyggast.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.