Kretskortet bak på verket var inte centrerad så det fanns ej plats inne i mätarhuset att få eländet i centrum, tänkte det går ändå men nu tror jag att jag måste bearbeta Kretskortet så jag får den i mitten. Sedan jobba på designen mer.
Snyggt!! Hur får du ut dessa mätare i rätt material?
Här tänkt göra så att det blir en pollkarbonat skiva mot verket och tavlan skriver jag ut på en vit vinyl. Kanske laminerar tavlan innan den limmas på polykarbonaten. Sedan någon lampa inne i mätaren så blir det nog ok.
Snyggt!! Hur får du ut dessa mätare i rätt material?
Här tänkt göra så att det blir en pollkarbonat skiva mot verket och tavlan skriver jag ut på en vit vinyl. Kanske laminerar tavlan innan den limmas på polykarbonaten. Sedan någon lampa inne i mätaren så blir det nog ok.
Skulle göra klart ac rören i helgen men det blev inte riktigt så....Efter Lite strul med värmesystemet på garaget så gick söndagen till att bygga verktyg. Hade nå Kina skit till rörböjare men ena röret är 12.8mm i diameter och de normala rörverktygen går ju på 8, 10, 12, 15 mm så det gick ju bort.
Gick bocka ena röret som är kring 10mm med denna.
Gick sedan nästan en hel dag till att tillverka detta verktyget.
Jobbat lite med slangar och rör till AC'n. Handlade ett slang kit med kopplingar för länge sedan och tänkte att det blir lite tråkigt med svart slang. Hittade ett kit med slangöverdrag och tänkte att det borde ju fungera att pressa fast den med kopplingarna.
Blir nog bra.
Även handlat ett pressverktyg men väntar med att pressa kopplingarna tills allt är draget.