Fick ramkryssen svetsade under veckan och idag fick jag en färdigslipad. Ett jävla nötande med diverse slipmaskiner för att få dem släta så det underlättar när det skall målas sedan någon dag i framtiden.
Javisst, sånt gör man ju av bara farten när man ändå är igång Ser fint ut.
Senast redigerat av Racingse (28 december 2013)
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Javisst, sånt gör man ju av bara farten när man ändå är igång Ser fint ut.
Du måste ha en grym simultankapacitet, killar kan väl inte göra två saker samtidigt, eller? Dubbla ramar på en gång..... och jäkligt bra blir det också.
Javisst, sånt gör man ju av bara farten när man ändå är igång Ser fint ut.
Du måste ha en grym simultankapacitet, killar kan väl inte göra två saker samtidigt, eller? Dubbla ramar på en gång..... och jäkligt bra blir det också.
Fått tillverkat motorfästen på söndag och idag har man jobbat på växellådsfästet och fästet till stegarna för bakaxeln som samtidigt skall binda ihop ramkrysset. På måndag blev det inte så mycket gjort merän att jag förde min TIG till garaget.
Var och blästrade balk och skar en plåt till växellådsfästet idag. Fick även TIG svetsat balken och punktade upp delarna i ramen. Så nu sitter motor och växellåda på sina kuddar i ramen utan hjälpmedel. Tog även mått som jag behöver för att rita upp fästen och stegar till bakaxeln. Hoppas man hinner få den på hjul till måndag.
Väldigt bra jobbat, har man tillgång till maskiner så varför inte tillverka grejerna själv? Yrkesstolthet må jag säga. (Jag får säga att man blir lite avis.)
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Väldigt bra jobbat, har man tillgång till maskiner så varför inte tillverka grejerna själv? Yrkesstolthet må jag säga. (Jag får säga att man blir lite avis.)