Diskolaro skrev:
Sarge skrev:
Diskolaro skrev:
Tråkigt att din kompis gick bort på det viset men sålänge det inte är kolsvart ute så borde man väl ändå kunna hålla sig ovanför ytan den tid det tar för färjan att svänga om och plocka upp en? Det kan väl inte ta mer än 10 minuter?
Visst, är det vinter och iskallt i vattnet så förstår jag att man inte orkar så länge, plus att det kan vara svårt att hitta personen i vattnet om det är mörkt ute.
Det tar längre tid än 10 minuter att vända på en färja som är uppe i fart. Det är ett par ton som ska stannas. Och vändradien är inte sådär supersmidig heller, som nämndes tidigare. Och havet är kallt året om.
Hur länge tar det då? Jag kan inte tänka mig att det tar mer än 15 minuter. Det är inte alls kallt i Östersjön just nu och du klarar dig säkert flera timmar om du skulle falla i nu.
Vi hade 6 grader i viken uppe i örnsköldsvik i juli när det var som varmast ute... allt uppvärmt ytvatten hade försvunnit.
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!