Ford Anglia 101E Pro street : Bil : Ford Anglia 101E -1957. Motor: Nissan Sr20det Steg 3. Bakaxel : Kortad 1031-Fyrlink-Panhard stag-Ställbara Gaz coilovers. Framvagn :Ford Escort modifierad ... mm.mm.mm.mm
Igår var en så kallad "åka runt å skaffa delar" dag .... Å en dålig sådan var det ! ALLT va ju stängt (nästan) . Det var b.l.a delar till avgas systemet som skulle införskaffas , å där hade jag tur ....
Han iallafall göra ett fäste till "Dumpen"
Givetvis ska alla fästen "filas till" och lackas ....Men jag tar ALLA på en gång när det är klart
Kul att du gillar den �� Beundrar ditt hantverk/smide med Anglian Ska själv skicka min på lack på tisdag så det blir många timmar i garaget nu.
Undrade just varför du tog bort dörrdekalen :-) så nu fick jag svaret.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Den här balken har jag haft som en "stabilisator" när bilen satt i "kaross snurran" så den måste ju bort .
Men en balk som binder ihop vä å hö sida e ju bra å ha (just där) och samtidigt så funkar den som en "kardan ring" om olyckan skulle vara framme.....Så jag fällde in den å lät den va kvar
Å sen så börja jag att "mecka" ihop avgas systemet ... 3 tum från DP:n fram till bakaxeln å sen 2,5 tum till ljudämparen
Hade ju tänkt att ha avgaset ut framför bakhjulet .... Men det var bara å glömma pga platsbrist ( vad annars )
En fråga till er som e intresserade av mitt projekt .....Föredrar ni dom små bilderna eller dom stora bilderna ?
Helt klart stora bilderna Tycker också att avgaset ska ut där bak. Göm det så högt du kan och gör en krök ner så är det nästan osynligt ( mer sleeper) över detta. Kolla min g;a 320 e30, den blev väldigt clean bak då jag drog så. http://www.garaget.org/?car=240270&image=3293394
Senast redigerat av eastmotorsport (4 januari 2014)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Avgassystemet på en sleeper ska vara dolt och tyst, möjligtvis att ärtröret som är original kan vara kvar (givetvis inkopplat "bredvid" så det ryker ur det )
Dra ut avgaserna bak. Det blir tystare i bilen och vinklar du röret ner mot marken så ser man inte att det är ett grovt rör. Utan det blir mera hemligt.
Jobbade vidare på avgaset igår ... En liten smart grej som jag kom på om man ska hålla på med ovala ljuddämpare
En sax lyft och en tunn plåt , svetsa på plåten och böj till den så den passar ljuddämparen....Å sen kan man lätt justera in ljuddämparen i rätt läge under bilen
Å givetvis får man ju lov att tillverka egna fästen , allt som säljs till avgasupphäng är ju så djävla stort å klumpigt
Åsså fila till det lite....
Svetsa på plats å på med upphängar gummit .... klart
Och sen motsvarande fästen...Sen upp med "skrotet"