Dags för en liten projekt tråd då jag hoppas detta kommer intressera några av er här på garaget
uppdatering. 2014
2013. fick för mig att bygga en smidd maskin. de blev original motorn ett odb (GT block)255WHP och inte tänkte jag på att de skulle spåra ur så här så efter halva sommaren började jag samla pengar igen.
Motorn blir uppdaterad till ett Cdb block smidd botten samt en 2,5 liters vev, arp bult rakt igenom. ombyggt grenrör, omgjorda tryckrör för kortare väg samt mindre böjar. downpipet blir 3,5 tum. men där emellan sitter en precision turbo 5858, topparna får nya kammar, fjädrar, slipade ventilsäten och något portade insugs kanaler.
många kanske tycker imprezorna ska gå rakt fram men efter jag testa Rwd diffen som gjordes blev suget att börja köra drifting.
drivlinan ja subarus bakaxel o drivaxlar var för små. de fick bli bmw drivlina från en 525 diesel turbo (ZF). sedan kom reglerna för drifting, (originalupphängningspunkterna var tvungna att använda) men detta löstes efter mycket funderingar.
velar ännu fram o tillbaka vad som ska köras i år. gatebil mantorp park och rudskogen kommer ni se bilen i de kan jag nästan lova om inget extremt händer.
får tacka
http://www.mlimits.se/http://lonnhultsdack.com/http://realstreetperformance.comhttp://www.importcarparts.co.uk/http://shop.klracing.se/för bra priser och fina delar !
// Erik
https://www.facebook.com/pages/4-FUN-Dr … 2303693416