Golf GL -83 som köptes under sommaren 2013. Tanken är att renovera upp den och få den i körbart skick till att börja med. Originalfärgen "marsrot" skall på igen då min första golf hade samma färg. Lite... Visa mer
Bara för att visa lite hur jag hade tänkt med tunneln och avgaset... Men jag är kass på att rita men ja tror ni förstår hur ja menar. Men för att va kladdat på baksidan av en räkning så får det duga.
Blev inget speciellt gjort på bilen i dag. Va dock till skroten och rekade lite... Hittade lite intressanta delar. Bla. ett par ok och ev okhållare. Får se om jag ska ta dom när jag ska lämna karossen jag har liggande ute på gården. En diesel som blivit rensad på det mesta. Som tyvärr är så rostig så det inte går att rädda. UPS hade vart förbi i dag men eftersom jag inte var hemma så blev det inga delar i dag. Får se vad som dyker upp i morgon då.
Har efter lite funderingar och en del snack med en bilentusiast kommit fram till att bilen får behålla sin bakdel intakt. (måste dock lagas i vänster hörn)
Ska under helgen försöka rengöra bränsle och bromsledningarna som skall monteras tillbaks. Det vill säga om dom är tillräckligt friska.
Dessa TA coils får duga så länge. Tror priset blev ca 2200 inkl frakt och dämparlagringar. Funderar på att uppdatera Turbo golfen med fullt ställbara KW coils och då kan jag sätta mina Weitech som sitter där nu på den röda sen.