Efter jobbet igår tog jag in bilen på verkstaden och gjorde rent dörrsidorna, alla rutor invändigt och utvändigt, runt alla dörr och skuff lister, gångjärnen, och lite här och var. Men hade tänkt att skruva fast hasplasten under, kolla alla vätskor och dammsuga och lite sådana saker men lärda åka hem för klockan blev så mycket! Så det får bli sysslan idag direkt jag slutat..
Det va så otroligt lortigt runt dörrarna så det gick åt en hel flaska glasrengöring och bra mycket med papper, men är väl så om man vill ha det fint och snyggt!
Tyckte även att förardörren va lite konstig att stänga och fick syn på att förra ägaren hade dragit av en av bultarna till lådkistan så fick borra och gänga om det, beställde även nya original bultar till det, för nu sitter det helt vanliga M8 bultar med 13 skalle (INTE SNYGGT)...
Det där sätes skyddes som jag fick med bilen när jag köpte den va så fruktansvärt fult så igår slet jag ur det och resultatet blev mycket mycket bättre som ni ser på bilderna!
(MÅSTE URSÄKTA FÖR DÅLIGA BILDEN!)
Här ser ni hur rent och fint det blev men glömde ta före bild men det va helt svart av lort!
Före
Efter.. Fick inte bort allt kladd men det blev ju betydligt bättre
Före
Efter
En bild på de fruktansvärda sätes skyddet!
Utan sätes skydd! Mycket bättre