Hej!
Som sagt har det inte blivit några uppdateringar på länge eftersom massa annat som hamnat ivägen, men i helgen och under denna vecka har det blivit en hel del gjort på bilen.
Orkar inte skriva så mycket just nu så ni får kolla på bilderna vad som är gjort
Hörs!
Byggt mig en ny baslåda på ca 134L totalt
Som det ser ut nu! Men slutsteg och konding ska flyttas ner i reservhjulet och byggas lite snyggt, men det får bli senare!
Eftersom jag måste lägga pengarna på massa annat än nya blinkers så får det bli mörktonade så länge, Bild på resultat nedanför!
Tonad blinkers!
Efter att jag bytt nummerskyltsbelysningen gång på gång på gång för att det kommer in fukt i lampan och den nya led lampan går sönder tyckte jag det var dags att sätta dit riktiga saker nu!
(BYTT BELYSNINGEN 4GGR!)
Om ni tycker om ljus så rekommenderar jag verkligen dessa lyset! Riktigt fin belysning!
Fick syn på att bilen läckte olja bak på motorn, Det va omkring vevhusventen som det läckte så skruvade av den och samtidigt som den va lös kunde jag lika gärna tvätta ur det riktigt noga
Nya O-ringar som sattas dit, Eftersom dom gamla va trasiga och stenhårda
Tog av alla dörrlister och lackade dom vita
Under listerna va det fruktansvärt lortigt så när jag ändå va av med dom så fick det bli ren och snyggt under!
Våtslipat och plastgrundat
Sprayspacklade ett par lager för att få bort det knottriga som finns på listerna och våtslipade det jämt och fint, På med lack (SPRAYFÄRG) blev riktigt nöjd med resultatet
Har också lackat och gjorde rent under handtagen
Och resultatet på detta blev riktigt grymt
Hittade 4st 19"x 8" Audi fälgar för en bra peng så fick bli dessa! Kanske blir andra sen men dom får duga ett tag nu, blev ganska snyggt på bilen när jag fick ordna till dom men lite ny färg och nya däck
Fälgarna blev vita, samma färgkod som bilen
Fick hem 4st 215/35R19 av märket SUNNY!
Ny tvättad, fälgarna på, alla lister och handtag monterat och en eblemlös grill sitter på nu
Sjukt nöjd med resultaten
Ska iväg till garaget och montera dit en grejj idag, lägger upp bilder på det ikväll innan jag ska sova!!!
Hörs senare