Jag föredrar jänk jag.
Det är motorerna och kulturen som jag anser är bäst.
Samt så gör dom de snyggaste bilarna också.
Men kommer med sina nackdelar, byggkvalité.
Dom var väldigt ledande under 90-talet på rostskydd anser jag. Ford körde hårt på galvaniserat och det har visat sig vara mycket bra, när var det senast du såg en genomrostad Crown Victoria?
Inredning, det finns mycket att önska där. Väldigt mycket. Alltid funnits (dock så har dom lärt nu dom sista åren).
Jag tycker att tyska bilar är rätt tråkiga och saknar själ. Vissa tyska bilar har det som E34 BMW M5 (gillar den starkt). Vanliga E30's och E34or osv är riktiga pundaråk anser jag.
Svenska bilar är inget jag någonsin tyckt om eller kommer någonsin göra.
Japsare är tråkiga och bögiga ekonomi lådor tyvärr. Folk som rejsar och stylar Honda Civic och sånt klarar jag inte utav. Jag må ses som väldigt korkad som är så insnöad på ett märke att jag avskyr ett annat men Honda Civic är verkligen en bil jag absolut inte klarar av.
Jag är väldigt enspårig i livet. Gillar en sorts bil (amerikanska), en sorts musik (rock/metal) osv. Håller oftast ett spår, tycker inte om flera olika bilar.
Med det sagt så kan jag ju säga att jag absolut älskar nya Maserati Quattroporte. Fantastisk bil!
Nya Jaguar XJ är något helt extremt snygg och skulle kunna ta en sådan över vilken ny jänk som helst.
Tynnerstroem skrev:
marcus0510 skrev:
Alltid lika roligt att läsa recensioner från amerikanska motortidningar. Där vinner deras inhemska märken ofta över Tyska kvalitétsbilar...
Vilka amerikanska motortidningar brukar du läsa? Både Car & Driver, Motor Trend och Road & Track är rätt duktiga på att uppskatta tyska vagnar.
Undrar samma sak där, Motortrend är knappast sena med att prisa tyska vagnarna. En jänk kan vara bättre på alla sätt och vis men dom föredrar oftast tysken i slutet ändå.
Angående komfort så är det var man föredrar.
Vill man glida runt i en potatisgratäng är jänk för dig.
Vill du ha stötig och hård fjädring men mycket känsla för vägen så är tysk för dig.
Har man typ en BMW M bil ska den fanemig vara hård och stötit. Ska ju vara en snabb och skojj bil.
Men skulle jag köpa en stor Mercedes S-klass ska den fanemig inte vara hård och stötig. Jag tycker att det ska vara ett vardagsrum på hjul. Du ska bara glida runt, svänger du vänster så sitter du helt plötsligt i passagerarsätet osv.