3663
Sök

Tyskt, Japanskt, Fransk, Italienskt, Amerikanskt...

1 532 Inlägg
7 oktober 2013
#21
SE skrev:
Misterman skrev:
Ryskt?

Vem har inte drömt om en Lada Niva?

http://img.gawkerassets.com/img/18nc9ky … iginal.jpg

Stridsvagn.......


Muttley
7 oktober 2013
#22
Föredrar modern cadillac.  Visst lite plastig men hittills bästa bilen jag haft gällande kvalitet och hållbarhet.

Allra sämsta chrysler

Näst sämsta passat 2012. Kallas de tysk kvalitet så är de riktigt illa.

957 Inlägg
7 oktober 2013
#23
opel_vectra_gts skrev:
Transporter89 skrev:
Japanska bilar  framför allt Honda <3  Den nyaste  Accord type S är fan i grym bil och värt de pengarna. Har ägt 2 st nu  och det är den bästa bilen jag har kört.

Dom känns plastiga dom med.. hade en Accord 2012 diesel på 180hk..  visst den gick fort.. men ingen komfort mycket vägbuller (I klass med min Mazda.. kanske lite mindre) tycker inte den är värd 270k som vi gav för den.. inte bara Accorden som är plastig, dom flesta japanska bilar känns som de och mycket väg buller.. men dom sägs vara pålitliga det e det viktigaste haha

Kanske smak sak jag kört med den på semster   200mil enkel resa  den var hur shön som helst. De är snålla som fan  går bra med.   att de är plastiga ja du  det är många bilar idag tyvärr men inte så värst.  När det gäller buller nivån så är det  kanske  1-4db mer eller mindre  än  i mercedes  audi  osv i den klassen den tillhör + Vilken bil få du idag   helt ny med nästan all utrusing  för  280 k?
Senast redigerat av Transporter89 (7 oktober 2013)


6 632 Inlägg
7 oktober 2013
#24
Föredrar italienskt..vågad teknik för sin ålder vilket gör det riktigt roligt, även om vissa konstruktioner är sköra. smile

De/Dem

Of World
3 370 Inlägg
7 oktober 2013
#25
Transporter89 skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Transporter89 skrev:
Japanska bilar  framför allt Honda <3  Den nyaste  Accord type S är fan i grym bil och värt de pengarna. Har ägt 2 st nu  och det är den bästa bilen jag har kört.

Dom känns plastiga dom med.. hade en Accord 2012 diesel på 180hk..  visst den gick fort.. men ingen komfort mycket vägbuller (I klass med min Mazda.. kanske lite mindre) tycker inte den är värd 270k som vi gav för den.. inte bara Accorden som är plastig, dom flesta japanska bilar känns som de och mycket väg buller.. men dom sägs vara pålitliga det e det viktigaste haha

Kanske smak sak jag kört med den på semster   200mil enkel resa  den var hur shön som helst. De är snålla som fan  går bra med.   att de är plastiga ja du  det är många bilar idag tyvärr men inte så värst.  När det gäller buller nivån så är det  kanske  1-4db mer eller mindre  än  i mercedes  audi  osv i den klassen den tillhör + Vilken bil få du idag   helt ny med nästan all utrusing  för  280 k?

Juvisst alla bilar är plastiga idag, men jag menar att dom känns lite väl plastiga i interiören osv visst var den snål.. (fick vår på semester resa ner till 0,49) ja mycket utrustning osv men den kostade 280k Begagnad inte ny.. nypris på just den bilen låg på ca 335k jag gillar inte Audi eller mercedes..dom ser fina ut, iaf Audi men alldeles för överskattad bil jag gillar simpelt.. kanske  Japanska bilar är bra för de enda målet..

Btw lite nyfiken, vart var du på semester? smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

957 Inlägg
7 oktober 2013
#26
opel_vectra_gts skrev:
Transporter89 skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Dom känns plastiga dom med.. hade en Accord 2012 diesel på 180hk..  visst den gick fort.. men ingen komfort mycket vägbuller (I klass med min Mazda.. kanske lite mindre) tycker inte den är värd 270k som vi gav för den.. inte bara Accorden som är plastig, dom flesta japanska bilar känns som de och mycket väg buller.. men dom sägs vara pålitliga det e det viktigaste haha

Kanske smak sak jag kört med den på semster   200mil enkel resa  den var hur shön som helst. De är snålla som fan  går bra med.   att de är plastiga ja du  det är många bilar idag tyvärr men inte så värst.  När det gäller buller nivån så är det  kanske  1-4db mer eller mindre  än  i mercedes  audi  osv i den klassen den tillhör + Vilken bil få du idag   helt ny med nästan all utrusing  för  280 k?

Juvisst alla bilar är plastiga idag, men jag menar att dom känns lite väl plastiga i interiören osv visst var den snål.. (fick vår på semester resa ner till 0,49) ja mycket utrustning osv men den kostade 280k Begagnad inte ny.. nypris på just den bilen låg på ca 335k jag gillar inte Audi eller mercedes..dom ser fina ut, iaf Audi men alldeles för överskattad bil jag gillar simpelt.. kanske  Japanska bilar är bra för de enda målet.. Ja där inne kan jag hålla med dig om lite bättre kan de ha gjort det  men men. Det var jävla hög pris du fick ge för din  min första  type s  var  den 2.4 Vtec och den var helt  ny  Jag var  en av de första som ägde en sån privat i Sverige  och då gav jag  298 k för den.  Efter  ett år bytte jag till deisel då  och det ångrar jag inte. Jag var  i  Bosnien  och brukar åka  när nästan varje sommar smile

Btw lite nyfiken, vart var du på semester? smile


202 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
#27
Dirtymike skrev:
SE skrev:
Misterman skrev:
Ryskt?

Vem har inte drömt om en Lada Niva?

http://img.gawkerassets.com/img/18nc9ky … iginal.jpg

Stridsvagn.......

Amen to that!

Mercedes C 350 AMG

202 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
#28
Malheus skrev:
Föredrar italienskt..vågad teknik för sin ålder vilket gör det riktigt roligt, även om vissa konstruktioner är sköra. smile

Jag var inne ett bra tag på att köpa en Alfa 159... Svårslagna bilar utseendemässigt, dock som du säger, vissa konstruktioner är sköra... Men de har en personlighet många andra bilar saknar smile

Mercedes C 350 AMG

Of World
3 370 Inlägg
7 oktober 2013
#29
Transporter89 skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Transporter89 skrev:

Kanske smak sak jag kört med den på semster   200mil enkel resa  den var hur shön som helst. De är snålla som fan  går bra med.   att de är plastiga ja du  det är många bilar idag tyvärr men inte så värst.  När det gäller buller nivån så är det  kanske  1-4db mer eller mindre  än  i mercedes  audi  osv i den klassen den tillhör + Vilken bil få du idag   helt ny med nästan all utrusing  för  280 k?

Juvisst alla bilar är plastiga idag, men jag menar att dom känns lite väl plastiga i interiören osv visst var den snål.. (fick vår på semester resa ner till 0,49) ja mycket utrustning osv men den kostade 280k Begagnad inte ny.. nypris på just den bilen låg på ca 335k jag gillar inte Audi eller mercedes..dom ser fina ut, iaf Audi men alldeles för överskattad bil jag gillar simpelt.. kanske  Japanska bilar är bra för de enda målet.. Ja där inne kan jag hålla med dig om lite bättre kan de ha gjort det  men men. Det var jävla hög pris du fick ge för din  min första  type s  var  den 2.4 Vtec och den var helt  ny  Jag var  en av de första som ägde en sån privat i Sverige  och då gav jag  298 k för den.  Efter  ett år bytte jag till deisel då  och det ångrar jag inte. Jag var  i  Bosnien  och brukar åka  när nästan varje sommar smile

Btw lite nyfiken, vart var du på semester? smile


Ditt svar blev lite rörigt då de hamnade bland mitt men jag tror jag hitta rätt iaf.. smile

ja olika smak helt enkelt smile Jag var ochså i dom traktarna iallafall tongue

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

957 Inlägg
7 oktober 2013
#30
opel_vectra_gts skrev:
Transporter89 skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Juvisst alla bilar är plastiga idag, men jag menar att dom känns lite väl plastiga i interiören osv visst var den snål.. (fick vår på semester resa ner till 0,49) ja mycket utrustning osv men den kostade 280k Begagnad inte ny.. nypris på just den bilen låg på ca 335k jag gillar inte Audi eller mercedes..dom ser fina ut, iaf Audi men alldeles för överskattad bil jag gillar simpelt.. kanske  Japanska bilar är bra för de enda målet.. Ja där inne kan jag hålla med dig om lite bättre kan de ha gjort det  men men. Det var jävla hög pris du fick ge för din  min första  type s  var  den 2.4 Vtec och den var helt  ny  Jag var  en av de första som ägde en sån privat i Sverige  och då gav jag  298 k för den.  Efter  ett år bytte jag till deisel då  och det ångrar jag inte. Jag var  i  Bosnien  och brukar åka  när nästan varje sommar smile

Btw lite nyfiken, vart var du på semester? smile


Ditt svar blev lite rörigt då de hamnade bland mitt men jag tror jag hitta rätt iaf.. smile

ja olika smak helt enkelt smile Jag var ochså i dom traktarna iallafall tongue

Ojdå  ja den blev det vet ej varför.  Jadå det är fint att åka ner och se lite  naturen med dock så  är  snuten inget vidare  men men hehe


345 Inlägg
7 oktober 2013
#31
Har någon av er som tycker att moderna USA-bilar är plastiga någonsin åkt en äldre? Dom har varit plastiga sedan sena 60-talet...

Med det sagt så bygger USA världens bästa bilar. Väl utrustade i förhållande till pris och byggda för att åkas i, inte köras. Bilvärlden är på tok för fixerad med vägkänsla och liknande bogus, allt bilarna blir är stötiga och bullriga. Visst är dom billigare innuti, men allvarligt talat fattar jag inte varför folk lider av det. In my mind är det viktigt att man åker bekvämt, sen om det är plast istället för aluminium eller äkta trä så gör väl inte det någon skillnad. Många gånger lite sämre ihopsatta och med lite enklare lösningar, men då kostar dom inte lika mycket som vissa européer eller japaner på hemmamarknaden.

Tyska bilar gillar jag inte. Dyra i förhållande till vad man får, generellt obekväma och känns inte så gedigna som alla säger (speciellt Audi och VW), varken nya eller begagnade. Byts in en och annan "tysk premiumprodukt" på jobbet och efter fem år och typ 10K mil känns dom inte som att dom sitter ihop bättre än valfri medelbil från Europa typ Ford eller Volvo. Sedan tycker jag att de tre tyska stora (BMW, Benz & Audi) har förstört sitt varumärke med skräp som 316i (sjukt överprissatt f.ö., instegspris 286.000kr varpå man får typ en cykel), C180, A & B-klass och A3. Riktiga middle-of-the-road bilar som känns riktigt dyra med tanke på att man inte får någonting speciellt.

Våra Svenska bilar är inte särskilt roliga heller, varken Volvo eller SAAB. Car and Driver summerade Volvo så väl 1977 och det stämmer så bra fortfarande.
Car &amp; Driver, Decembernummret 1977 skrev:
In recent years the Volvo has become a rolling symbol of the Swedish national dilemma - safe, prudent, right thinking, good-intentioned and rather boring. The country seems inordinately fascinated with its own navel, elaborately concerned lest it stumble, suffering a kind of socialist mid-life crisis. Recent Volvos have reflected all this. Stodgy cars that took no chances, claiming safety and long life as their most important attributes, they found instant success with a handful of jaded pipe-smokers and aging ban-the-bomb people, but these were not enough to sustain a full-court press in the American market.

Och precis som Tyska bilar känns Volvo rätt överprissatta ställt emot vad man får idag.

Jag skulle kunna tänka mig en Japan. En Lexus eller någon schysst Acura. Dock finns det hundratals roliga USA-bilar jag hade köpt innan dom.
--
marcus0510 skrev:
Alltid lika roligt att läsa recensioner från amerikanska motortidningar. Där vinner deras inhemska märken ofta över Tyska kvalitétsbilar...

Vilka amerikanska motortidningar brukar du läsa? Både Car & Driver, Motor Trend och Road & Track är rätt duktiga på att uppskatta tyska vagnar.
Senast redigerat av Tynnerstroem (7 oktober 2013)


1 510 Inlägg
7 oktober 2013
#32
I mina ögon är kvalitet = pålitlighet/hållbarhet. Och där känns det som amerikanska och japanska bilar vinner.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

243 Inlägg
7 oktober 2013
#33
Tynnerstroem skrev:
Har någon av er som tycker att moderna USA-bilar är plastiga någonsin åkt en äldre? Dom har varit plastiga sedan sena 60-talet...

Med det sagt så bygger USA världens bästa bilar. Väl utrustade i förhållande till pris och byggda för att åkas i, inte köras. Bilvärlden är på tok för fixerad med vägkänsla och liknande bogus, allt bilarna blir är stötiga och bullriga. Visst är dom billigare innuti, men allvarligt talat fattar jag inte varför folk lider av det. In my mind är det viktigt att man åker bekvämt, sen om det är plast istället för aluminium eller äkta trä så gör väl inte det någon skillnad. Många gånger lite sämre ihopsatta och med lite enklare lösningar, men då kostar dom inte lika mycket som vissa européer eller japaner på hemmamarknaden.

Tyska bilar gillar jag inte. Dyra i förhållande till vad man får, generellt obekväma och känns inte så gedigna som alla säger (speciellt Audi och VW), varken nya eller begagnade. Byts in en och annan "tysk premiumprodukt" på jobbet och efter fem år och typ 10K mil känns dom inte som att dom sitter ihop bättre än valfri medelbil från Europa typ Ford eller Volvo. Sedan tycker jag att de tre tyska stora (BMW, Benz & Audi) har förstört sitt varumärke med skräp som 316i (sjukt överprissatt f.ö., instegspris 286.000kr varpå man får typ en cykel), C180, A & B-klass och A3. Riktiga middle-of-the-road bilar som känns riktigt dyra med tanke på att man inte får någonting speciellt.

Våra Svenska bilar är inte särskilt roliga heller, varken Volvo eller SAAB. Car and Driver summerade Volvo så väl 1977 och det stämmer så bra fortfarande.
Car &amp; Driver, Decembernummret 1977 skrev:
In recent years the Volvo has become a rolling symbol of the Swedish national dilemma - safe, prudent, right thinking, good-intentioned and rather boring. The country seems inordinately fascinated with its own navel, elaborately concerned lest it stumble, suffering a kind of socialist mid-life crisis. Recent Volvos have reflected all this. Stodgy cars that took no chances, claiming safety and long life as their most important attributes, they found instant success with a handful of jaded pipe-smokers and aging ban-the-bomb people, but these were not enough to sustain a full-court press in the American market.

Och precis som Tyska bilar känns Volvo rätt överprissatta ställt emot vad man får idag.

Jag skulle kunna tänka mig en Japan. En Lexus eller någon schysst Acura. Dock finns det hundratals roliga USA-bilar jag hade köpt innan dom.
--
marcus0510 skrev:
Alltid lika roligt att läsa recensioner från amerikanska motortidningar. Där vinner deras inhemska märken ofta över Tyska kvalitétsbilar...

Vilka amerikanska motortidningar brukar du läsa? Både Car & Driver, Motor Trend och Road & Track är rätt duktiga på att uppskatta tyska vagnar.

Nu var det ju inte jag som skrev det.. .Så vet inte hur du klippt och klistrat det där egentligen.

Rent allmänt tycker jag det är betydligt mer som spelar in än att en bil ska vara skön att åka i...
Är ju ingen jäkla soffa på hjul direkt, soffa har jag hemma. Kör bil av två anledningar, för att det är kul och för att man ska ta sig runt. Då är körglädje och säkerhet A och O. Inte att man sitter som i en fotölj.
Senast redigerat av marcus0510 (7 oktober 2013)

345 Inlägg
7 oktober 2013
#34
marcus0510 skrev:
Nu var det ju inte jag som skrev det.. .Så vet inte hur du klippt och klistrat det där egentligen.
Rent allmänt tycker jag det är betydligt mer som spelar in än att en bil ska vara skön att åka i...
Är ju ingen jäkla soffa på hjul direkt, soffa har jag hemma. Kör bil av två anledningar, för att det är kul och för att man ska ta sig runt. Då är körglädje och säkerhet A och O. Inte att man sitter som i en fotölj.

Sorry man, vart hastigt gjort. smile
Jo det här med att köra bilar tycker vi ju alla är roligt at olika anledningar. Aktiv körning talar inte till mig för fem öre och det kan vara en bidragande orsak till att jag föredrar USA-bilar. Att köra USA-bil är rätt speciellt och den "Boulevard Ride" som dom är kända för är en så stor del av hela upplevelsen.
Senast redigerat av Tynnerstroem (7 oktober 2013)


243 Inlägg
7 oktober 2013
#35
Tynnerstroem skrev:
marcus0510 skrev:
Nu var det ju inte jag som skrev det.. .Så vet inte hur du klippt och klistrat det där egentligen.
Rent allmänt tycker jag det är betydligt mer som spelar in än att en bil ska vara skön att åka i...
Är ju ingen jäkla soffa på hjul direkt, soffa har jag hemma. Kör bil av två anledningar, för att det är kul och för att man ska ta sig runt. Då är körglädje och säkerhet A och O. Inte att man sitter som i en fotölj.

Sorry man, vart hastigt gjort. smile
Jo det här med att köra bilar tycker vi ju alla är roligt at olika anledningar. Aktiv körning talar inte till mig för fem öre och det kan vara en bidragande orsak till att jag föredrar USA-bilar. Att köra USA-bil är rätt speciellt och den "Boulevard Ride" som dom är kända för är en så stor del av hela upplevelsen.

Ja visst cruisar man inte bättre än i en jänkare, det kan nog ingen säga emot!
Slår ju ut dom flesta vardagsrum^^   Men skulle aldrig vilja ha det som en "Daily driver".

408 Inlägg
7 oktober 2013
#36
OJ hmm.. Nyaste Peugeot bilarna när man kommer upp i premiumklasserna så är det bara ren lyx. Samma med Citroën, fjädringen är gudomlig. Men då tänker jag på dom mest påkostade modellerna utav 508, 208 och nya 308an som kommer.

volvo har också grym kvalité känsla när det är påkostade modeller. Men då är man uppe på 4-600kkr...vjlket i sig kanske inte är värt pengarna men känslan om gediget bygge kvarstår dock.

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

202 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
#37
Tynnerstroem skrev:
Sorry man, vart hastigt gjort. smile
Jo det här med att köra bilar tycker vi ju alla är roligt at olika anledningar. Aktiv körning talar inte till mig för fem öre och det kan vara en bidragande orsak till att jag föredrar USA-bilar. Att köra USA-bil är rätt speciellt och den "Boulevard Ride" som dom är kända för är en så stor del av hela upplevelsen.

Jag har svårt att se att någon hellre åker runt i en plastig jänkare än i exempelvis en BMW 7-serie / Mercedes S-klass / Audi A8 m.fl. Där talar vi om komfort.. ( Samt reglage som inte knakar och går sönder när du använder dem. )

Mercedes C 350 AMG

345 Inlägg
7 oktober 2013
#38
SE skrev:
Tynnerstroem skrev:
Sorry man, vart hastigt gjort. smile
Jo det här med att köra bilar tycker vi ju alla är roligt at olika anledningar. Aktiv körning talar inte till mig för fem öre och det kan vara en bidragande orsak till att jag föredrar USA-bilar. Att köra USA-bil är rätt speciellt och den "Boulevard Ride" som dom är kända för är en så stor del av hela upplevelsen.

Jag har svårt att se att någon hellre åker runt i en plastig jänkare än i exempelvis en BMW 7-serie / Mercedes S-klass / Audi A8 m.fl. Där talar vi om komfort.. ( Samt reglage som inte knakar och går sönder när du använder dem. )

Fast det där var ju inte en särskilt rättvis jämförelse. Personligen åker jag hellre Pontiac Grand Ville 1975 än de du nämner men det finns ju inte direkt någon rak konkurent ifrån USA till de bilar du radar upp.
Senast redigerat av Tynnerstroem (7 oktober 2013)


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
8 oktober 2013
#39
Tynnerstroem skrev:
SE skrev:
Tynnerstroem skrev:
Sorry man, vart hastigt gjort. smile
Jo det här med att köra bilar tycker vi ju alla är roligt at olika anledningar. Aktiv körning talar inte till mig för fem öre och det kan vara en bidragande orsak till att jag föredrar USA-bilar. Att köra USA-bil är rätt speciellt och den "Boulevard Ride" som dom är kända för är en så stor del av hela upplevelsen.

Jag har svårt att se att någon hellre åker runt i en plastig jänkare än i exempelvis en BMW 7-serie / Mercedes S-klass / Audi A8 m.fl. Där talar vi om komfort.. ( Samt reglage som inte knakar och går sönder när du använder dem. )

Fast det där var ju inte en särskilt rättvis jämförelse. Personligen åker jag hellre Pontiac Grand Ville 1975 än de du nämner men det finns ju inte direkt någon rak konkurent ifrån USA till de bilar du radar upp.

cadilac är väl gm s preminum märke ? och lincoln fords ? har inte de några konkurerande modeller ?

även om du hellre åker i en 70tals jänk så kan du ju inte påstå att komforten är bättre på något vis, där imot köper jag att man vill ha den typ utav bilar för statusen och imagen det ger samt hela kulturen runt dessa jänkare


för att svara på frågan , tyskt blir det i första hand... sen finns det många japanska modeller jag kan tänka mig även ett gäng italienska modeller även om de i regel håller lite lägre kvalité.

Samma sak gäller franska bilar, gillar även de på många vis trots att kvalitén ofta kan vara bristande och galna el fel är praksis
Senast redigerat av CHEEVA (8 oktober 2013)


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 oktober 2013
#40
Jag föredrar jänk jag.

Det är motorerna och kulturen som jag anser är bäst.
Samt så gör dom de snyggaste bilarna också.
Men kommer med sina nackdelar, byggkvalité.
Dom var väldigt ledande under 90-talet på rostskydd anser jag. Ford körde hårt på galvaniserat och det har visat sig vara mycket bra, när var det senast du såg en genomrostad Crown Victoria?
Inredning, det finns mycket att önska där. Väldigt mycket. Alltid funnits (dock så har dom lärt nu dom sista åren).

Jag tycker att tyska bilar är rätt tråkiga och saknar själ. Vissa tyska bilar har det som E34 BMW M5 (gillar den starkt). Vanliga E30's och E34or osv är riktiga pundaråk anser jag.

Svenska bilar är inget jag någonsin tyckt om eller kommer någonsin göra.

Japsare är tråkiga och bögiga ekonomi lådor tyvärr. Folk som rejsar och stylar Honda Civic och sånt klarar jag inte utav. Jag må ses som väldigt korkad som är så insnöad på ett märke att jag avskyr ett annat men Honda Civic är verkligen en bil jag absolut inte klarar av.

Jag är väldigt enspårig i livet. Gillar en sorts bil (amerikanska), en sorts musik (rock/metal) osv. Håller oftast ett spår, tycker inte om flera olika bilar.

Med det sagt så kan jag ju säga att jag absolut älskar nya Maserati Quattroporte. Fantastisk bil!
Nya Jaguar XJ är något helt extremt snygg och skulle kunna ta en sådan över vilken ny jänk som helst.

Tynnerstroem skrev:
marcus0510 skrev:
Alltid lika roligt att läsa recensioner från amerikanska motortidningar. Där vinner deras inhemska märken ofta över Tyska kvalitétsbilar...

Vilka amerikanska motortidningar brukar du läsa? Både Car & Driver, Motor Trend och Road & Track är rätt duktiga på att uppskatta tyska vagnar.

Undrar samma sak där, Motortrend är knappast sena med att prisa tyska vagnarna. En jänk kan vara bättre på alla sätt och vis men dom föredrar oftast tysken i slutet ändå.


Angående komfort så är det var man föredrar.
Vill man glida runt i en potatisgratäng är jänk för dig.
Vill du ha stötig och hård fjädring men mycket känsla för vägen så är tysk för dig.

Har man typ en BMW M bil ska den fanemig vara hård och stötit. Ska ju vara en snabb och skojj bil.
Men skulle jag köpa en stor Mercedes S-klass ska den fanemig inte vara hård och stötig. Jag tycker att det ska vara ett vardagsrum på hjul. Du ska bara glida runt, svänger du vänster så sitter du helt plötsligt i passagerarsätet osv.
Senast redigerat av Thunderbird88 (8 oktober 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067


Sök