4014
Sök

Bmw e60: kan man få in en baslåda med original stereo?

DLS
1 147 Inlägg
7 november 2013
Frippe_L skrev:
skicka PM till zrken här. Han har grejat så mkt det går med stereon i sin E60 och bör kunna svara på dina frågor.

Säg vad inte zrken har gjort, hans tråd värmde mig i januari månad lol

185 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
men hittar inga kontakter under stolarna? tagit bort skyddet för högtalaren men ser bara magneten, inga kablar eller något sådant alls sad

Lev livet för du har bara ett

DLS
1 147 Inlägg
7 november 2013
Minns inte riktigt hur de ser ut men har för mig att kablarna är en pin-kontakt som du borde se om du haft av gallren. För övrigt måste du luta över stolen, men de har du väl gjort?

185 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
yes, gallret är borta, men såg inget utom magneten :s

DLS
1 147 Inlägg
7 november 2013
Skruva ut högtalaren då? Sladden borde rimligtvis sitta i den.

595 Inlägg
7 november 2013
Jo, det finns kablar där. Du får riva lite i mattan, det är lite knöligt men det går. Sen klippte jag orginal kablarna, lödde ihop med en högtalarkabel (vanlig modell, till vilken högtalare som helst).  Denne högtalar kabel drog jag sedan till bagaget och reservhjulsbaljan. Där lödde jag ihop trådarna med hög/lågnivå adaptern. La sedan slutsteget på samma ställe (reservhjulsbaljan). Nära till batteriet och så slipper du se det.

Edit : Du behöver inte skruva loss högtalaren för att komma åt kablaget.
Senast redigerat av eacan (7 november 2013)

595 Inlägg
7 november 2013
Du måste lyfta båda stolarna för att det ska funka optimalt. Eftersom du får en L(eft) och en R(ight) signal. Om du skarvar på bara en signal kan det bli dåligt med effekt och därmed funkar inte hög/lågnivå adaptern optimalt = Kasst ljud

595 Inlägg
7 november 2013
huntelaar skrev:
Mickeus skrev:
hade inget sad finns de något annat bra sätt att koppla in hög och låg nivå? känns lite väl överdrivet att koppla in i bak dörrarna :S

Du måste under stolarna. Jag hade slutsteg och problemet med det är att de endast skickar ut bassignaler. För du ska väl byta allt och inte bara lägga i en bas? wink

Högtalarna understolarna får Full range signal. Inte bara Bas.

DLS
1 147 Inlägg
7 november 2013
eacan skrev:
huntelaar skrev:
Mickeus skrev:
hade inget sad finns de något annat bra sätt att koppla in hög och låg nivå? känns lite väl överdrivet att koppla in i bak dörrarna :S

Du måste under stolarna. Jag hade slutsteg och problemet med det är att de endast skickar ut bassignaler. För du ska väl byta allt och inte bara lägga i en bas? wink

I standard ja, men inte i HIFI-paketet.

595 Inlägg
7 november 2013
Basarna under stolarna har dessa kablar..
Rödblå kabel = Plus
Brunvit = Minus

du kan givetvis använda en ubåt etc om du vill att basarna under stolarna skall funka också. Men dom förstör mer än dom ger.

Mvh

595 Inlägg
7 november 2013
huntelaar skrev:
eacan skrev:
huntelaar skrev:

Han har ju standard....lol

DLS
1 147 Inlägg
7 november 2013
Inte om man byter till Amega Q-comp 60 och matar med bra effekt. smile

http://www.bilstereoforum.se/picture.ph … ureid=2156

DLS
1 147 Inlägg
7 november 2013
eacan skrev:
huntelaar skrev:
eacan skrev:

Vart står det någonstans? Jag begrep nästan det ändå för annars hade han haft ett litet OEM-Slutsteg bakom vänster panel i bagaget.

595 Inlägg
7 november 2013
huntelaar skrev:
eacan skrev:
huntelaar skrev:

Vart står det någonstans? Jag begrep nästan det ändå för annars hade han haft ett litet OEM-Slutsteg bakom vänster panel i bagaget.

Exakt.. Drog slutsatsen där ifrån också smile

DLS
1 147 Inlägg
7 november 2013
eacan skrev:
huntelaar skrev:
eacan skrev:

Standard-systemet är av enklare typ och således mycket enklare att bygga ut om TS vill göra de i framtiden. För en annan stackare som satt på HIFI-paketet var de inte lika enkelt trots att de fanns OEM-Steg. Där delningarna var aktiva istället för passiva som i STD.

http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=31556

595 Inlägg
7 november 2013
huntelaar skrev:
eacan skrev:
huntelaar skrev:

Standard-systemet är av enklare typ och således mycket enklare att bygga ut om TS vill göra de i framtiden. För en annan stackare som satt på HIFI-paketet var de inte lika enkelt trots att de fanns OEM-Steg. Där delningarna var aktiva istället för passiva som i STD.

Japp, exakt.. Men du har enklare att sätta in en bas där bak iaf wink

DLS
1 147 Inlägg
7 november 2013
eacan skrev:
huntelaar skrev:
eacan skrev:

Japp, exakt.. Men du har enklare att sätta in en bas där bak iaf wink

Till en början var de inte så konstigt, men svårare när 3 slutsteg + processor skulle in.. wink

185 Inlägg
10 april 2014
Trådstartare
Imorn så smäller det! imorn så ska baslådan monteras in, ( sjukt efter men ändå ) blev en hög-lågnivå från BRL, biltemas 21mm installationskit, blir att montera in min gamla mutant baslåda till att börja, sen blir det JBL högtalare i hatthyllan, inte kollat något fram ännu men vill ha JBL där med eftersom Baslådan som jag ska bygga sen ska ha 2 st 12" JBL basar + JBL slutsteg! men en sak i taget! nu ska man bara få ljud i lilla lådan!

Sök