Väger bilen 870kg så borde du kunna regga bilen med maximalt 177 hästkrafter (eller 130,5kW) eftersom att det är 15kW/100kg som gäller (förutsatt att bilen för övrigt är uppgraderad med bromsar med mera) för att kunna klara av den högre effekten.
Är du fortfarande orolig att din motor är för kraftig för att kunna regga din bil med så är det ju bara att du skaffar en annan motor och registerar in din bil med. Subarumotorer finns ju från 90 hästkrafter och uppåt (
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine). Fast tanken kanske var att registrera den med en turbomotor från början eller?
Min VW-buss är så pass ombyggd att jag är så illa tvungen att registrera den med Subarumotor. Att hålla på att byta tillbaka till wasserboxer vid varje besiktning är så gott som omöjligt eftersom att jag i så fall måste hålla på att kapa och svetsa inför (och efter) varje besiktning. Och jag tror inte att det kommer att bli annorlunda för dig som har ett betydligt trängre motorutrymme.
Till mitt projekt så har jag handlat en hel del prylar på
http://www.smallcar.com/ och även lite på
http://rjes.com. Till mitt bygge valde jag att sätta i en Renault UN1-växellåda och delar för att få denna växellåda att fungera ihop med Subarumotor finns att handla på
http://shop.busprojekte.de/. Hade jag däremot haft de växellådsfunderingarna jag hade då idag istället så hade jag istället handlat prylar på
http://www.subarugears.com/. Det hade deffinitivt blivit dyrare men med tanke på hur mycket jag har fått sitta och designa kluriga hemmalösningar för att få det att funka med Renaultlådan så hade jag deffinitivt valt Subaruväxellådsalternativet i dagens läge.
Lycka till med projektet i alla fall!
Hittills så tycker jag att det ser riktigt bra ut faktiskt!