4303
Sök

Chevelle 1970 ss 454

Efter ett dåligt lackarbete av ett företag och lite motorproblem måste bilen plockas isär

48 965 Visningar
Uppdaterades senast 15 oktober 2014
259 Inlägg
30 oktober 2013
#41
Runt 463, 464, 465. Om man räknar 030= 461, 060= 468.
Gott!:-)


98 Inlägg
2 november 2013
Trådstartare
#42
Funderar på att byta turbin men vad ska man ha i stallspeed? hmm


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
2 november 2013
#43
Tommson skrev:
Funderar på att byta turbin men vad ska man ha i stallspeed? hmm

Inte för att jag är så hemma på just detta men ett par tusen varv iaf. skulle jag gissa på.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

98 Inlägg
2 november 2013
Trådstartare
#44
Vettemannen skrev:
Tommson skrev:
Funderar på att byta turbin men vad ska man ha i stallspeed? hmm

Inte för att jag är så hemma på just detta men ett par tusen varv iaf. skulle jag gissa på.

/Benny

Hittade på 2300varv det kanske skulle passa


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
2 november 2013
#45
Tommson skrev:
Vettemannen skrev:
Tommson skrev:
Funderar på att byta turbin men vad ska man ha i stallspeed? hmm

Inte för att jag är så hemma på just detta men ett par tusen varv iaf. skulle jag gissa på.

/Benny

Hittade på 2300varv det kanske skulle passa

Ja, det kanske skulle gå säger jag som inte kan men gissar! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

259 Inlägg
2 november 2013
#46
Beror på vad kammen drar.
E du osäker ring till en som kunnig i ämnet om du vet nån. å berätta vad du har för prylar i moroten, kam osv. å va du ska ha bilen till så talar han om vad du ska ha.
Min 427:a hade ja 3500 kammen började dra vid 4000 på den å d funkade kanon tycker jag. Slirar ju en del men kul istan, bara gasa till lite å däckspinn:-) :-). Men skulle gissa på mellan 2500-3000. Du lär ju ha ca500kusar va?


98 Inlägg
2 november 2013
Trådstartare
#47
69Camino skrev:
Beror på vad kammen drar.
E du osäker ring till en som kunnig i ämnet om du vet nån. å berätta vad du har för prylar i moroten, kam osv. å va du ska ha bilen till så talar han om vad du ska ha.
Min 427:a hade ja 3500 kammen började dra vid 4000 på den å d funkade kanon tycker jag. Slirar ju en del men kul istan, bara gasa till lite å däckspinn:-) :-). Men skulle gissa på mellan 2500-3000. Du lär ju ha ca500kusar va?

Ok det är så man räknar detta min börjar dra vid typ 2200 varv så då kanske man ska ha en 2500- 2800 får nog fråga någon om detta kanske skulle byta till en lite tuffare kam den var ju jävligt snäll nu:))


259 Inlägg
3 november 2013
#48
Lite rupp på tomgång måste d ju va i smällan;-) köra rulle eller hyd? Finns nån kam som kallas "voodoo" den påstås va ruppig.


98 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
#49
Jag har funderat lite och kollat på youtube ska man sätta i en grym stereo i bilen eller inte?
Eller ska man nöja sig med V8 mullret? &#128515;&#128515;


slappt&fint
376 Inlägg
16 november 2013
#50
nöj dig med v8a mullret och nån runkig sterio till cruising bara


259 Inlägg
17 november 2013
#51
Stereo är alltid kul, men muller är bättre. Onödiga pengar om du uppgraderar motorn ytterligare iframtiden
(snurrax2) :-) :-)


98 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
#52
below_ skrev:
nöj dig med v8a mullret och nån runkig sterio till cruising bara

Det är inte lätt att bestämma men hade en riktig skitstereo i år och det funkade &#128540;


98 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
#53
69Camino skrev:
Stereo är alltid kul, men muller är bättre. Onödiga pengar om du uppgraderar motorn ytterligare iframtiden
(snurrax2) :-) :-)

Håller med dig men nu börjar problemet att en kille som säljer stereo grejer har gett mig ett bra erbjudande. Har köpt ett 10,2 block så tänkte bygga något roligt till nästa vinter för finns inte en chans att jag har råd att bygga en motor nu&#128540;&#128515; 632 kanske eller större funkar tydligen på blocket jag köpte och dom topparna jag har är för små för en riktig bb.


259 Inlägg
18 november 2013
#54
Hehe, ska du bli reklampelare?? Jobbig sits alltså (ilands problem) Lägg pengarna på 632:an :-) har du ingen speldosa nu då? Räcker det inte med "vanlig" stereo? 6x9:or i hatthyllan en liten låda under dem å kickpanelen. Typ så jag har d, fast sen har ja ju ingen 632 som ja behöver överrösta:-) Ska du stå på Elmia????????? :-)


98 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
#55
69Camino skrev:
Hehe, ska du bli reklampelare?? Jobbig sits alltså (ilands problem) Lägg pengarna på 632:an :-) har du ingen speldosa nu då? Räcker det inte med "vanlig" stereo? 6x9:or i hatthyllan en liten låda under dem å kickpanelen. Typ så jag har d, fast sen har ja ju ingen 632 som ja behöver överrösta:-) Ska du stå på Elmia????????? :-)

Jag har bestämt mig idag det blir en stereo och sen blir det motorbygge under sommaren då dom topparna jag behövde kostade 3300dollar och vevpartiet var inte heller billigt så jag måste spara en del:) barnen vill hellre åka mustang för det finns stereo i den och om det finns i chevellen får jag välja hihi


259 Inlägg
19 november 2013
#56
Hehe, såklart att du vill:-) Låter som att det kommer å bli en riktig morot de där! Strippen nästa??


98 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
#57
69Camino skrev:
Hehe, såklart att du vill:-) Låter som att det kommer å bli en riktig morot de där! Strippen nästa??

Haha kanske vem vet detta verkar kunna bli hur som helst::smile)))


259 Inlägg
19 november 2013
#58
hehe, stolle:-)


98 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
#59
Någon som vet vilka garantier som gäller på en lack? Killen som skulle ficksa lacken på bilen och som jag har haft kontakt med hela tiden är nu långtidssjukskriven och hänvisar till sin chef som inte är lätt att komma överens med:)) Men det borde ju inte vara något problem när killen som tog in jobbet och är lack ansvarig har lovat att göra om lacken:/


259 Inlägg
24 november 2013
#60
Inte en aning, men firman får ju lösa d oavsett om snubben är sjuk eller inte. (tycker jag)

En polare blev påkörd bak på sin camaro 68, fixade firma som skulle laga bilen, hand i hand med förs.bolaget. Firman kursade efter ett tag, å innan dom gjorde det ville polarn byta firma å låta andra fixa bilen men det gick inte förs.bolaget med på, då skulle han få pröjsa allt själv???
Tycker att vill/kan dom inte fixa bilen (omjobb) låt nån annan göra jobbet å skicka räkningen till dom som gjorde ett dåligt jobb från början. Ta kontakt med tv programet PLUS :-)



Sök