LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Yes. Det var enklaste sättet att få dit det, uppåt hade anslutningen hamnat i rambenet... Allt är ju förstås möjligt, men valde den enkla vägen den här gången.
Yes. Det var enklaste sättet att få dit det, uppåt hade anslutningen hamnat i rambenet... Allt är ju förstås möjligt, men valde den enkla vägen den här gången.
Så är det ju ibland. Behöver ju inte bli sämre för det, jag bara noterade att slangen hängde lite lurigt till. Men den ska säkert fästas upp sen...
Så är det ju ibland. Behöver ju inte bli sämre för det, jag bara noterade att slangen hängde lite lurigt till. Men den ska säkert fästas upp sen...
Keep it up!
Jag tänker dra slangarna framåt och fästa dem snyggt i bärarmarna bak, sen gå in och tillbaks i bagaget. Det där är detaljer som jag inte riktigt lagt ner så mycket tankekraft bakom än, just nu kopplade jag bara ihop det lite snabbt för att testa.
Har påbörjat bygge av fästen till de främre bälgarna idag. Inte helt så enkelt visar det sig... Men trägen vinner, ska fortsätta imorrn, samt ta lite bilder när det finns nåt att dokumentera...
Då var det dags för en liten update. Bälgar sitter på plats, testat med tryckluften i garaget, funkar fint. Har dock stött på ett problem med höjderna, fram lyfter den betydligt mer än bak, antagligen pga hävarmspricipen, bälgarna sitter ju före spindlarna fram, medan de sitter bakom bakaxeln bak..... Aja, det får som mycket annat bli ett senare problem. Tog ett par foton som sig bör i en projekttråd.
Antar att du kollat så bälgarna inte tar i någonstans när du lättar på trycket...
Inte bra med punka!
Har kapat ur lite mer på andra sidan, jämfört med bilderna, bara för säkerhets skull, har bara inte hunnit med båda sidor än.. Punka är inte poppis, nej