LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Fast den där ser ju mer ut som original extratillbehörsfronten/grillen man kunde köpa till. Den var i plats och såg likadan ut men stack ut från karossen till skillnad mot original som sitter innanför.
Fast jag tror designen passar bättre på Trans-Amen om du frågar mig...
Skulle inte du ha en lugn soff-fredagskväll?
Jag har både och, ser på teve med datorn i knät. Hittade denna bilden när jag satt och sökte fler idéer.
Detta är tydligen en av Wilsgaard’s förslag på front när resten av karossen nästan var klar. Ser ut som en Alfa Romeo på något vis, men kanske inte så konstigt. Har för mig att han sneglade mycket på italiensk design.
Fina förslag det kommer, men en liten tanke bara. Jag tror man ska ha något av ursprunget kvar. Eller kanske inte ursprunget men något Volvo relaterat. Som den bilden Fredrik_M gjorde med blåa Volvo emblemet Tror ni förstår min tanke
Fast den där ser ju mer ut som original extratillbehörsfronten/grillen man kunde köpa till. Den var i plats och såg likadan ut men stack ut från karossen till skillnad mot original som sitter innanför.
Haha jag vet vilken du menar. Kan ju säga att Fredrik_M förslag var 1 miljon gånger snyggare än den grillen. Gillar bilden med dimljusen som DF gjorde skrapt
Skickade mail och frågade vad de kostar... Cirka 3500 dollar, alltså cirka 35 000kr om man räknar på 10kr dollarn (frakt, tull, moms) om det ens räcker, plus däck dårå............
Frågade på 2st 8x18 och 2st 10x18, volvo bultmönster...
Näääh, aalldeles för mycket utanför min budget tyvärr...
Synd, det är balla fälgar.
En dollar står i 6.49kr, så 22733 riksdaler kostar "bara" fälgarna, Med andra ord fortfarande ett rån.
Haha jag vet vilken du menar. Kan ju säga att Fredrik_M förslag var 1 miljon gånger snyggare än den grillen. Gillar bilden med dimljusen som DF gjorde skrapt
Jaha där lärde man sig något nytt. Trodde det var ett hemmabygge grillen när min far skrotade ner en 142 för många år sen. Kanske man ska använda då Och när jag ändå skriver så måste jag säga mycket fint bygge
Jaha där lärde man sig något nytt. Trodde det var ett hemmabygge grillen när min far skrotade ner en 142 för många år sen. Kanske man ska använda då Och när jag ändå skriver så måste jag säga mycket fint bygge
Skickade mail och frågade vad de kostar... Cirka 3500 dollar, alltså cirka 35 000kr om man räknar på 10kr dollarn (frakt, tull, moms) om det ens räcker, plus däck dårå............
Måste finnas liknande och mer prisvärda nånstans Sådana fälgar är dyra som satan men också riktigt snygga!
Haha jepp. Snygg är den INTE den grillen
Nej den är inte direkt vacker men samtidigt så är den ganska frän på sitt sätt. Har man en sån liggande så ska man definitivt spara den för jag tror inte att det finns så många kvar av den. De flesta har nog hamnat på soptippen.
Och till Paulit säger jag bara: Bra jobbat hittills, Fortsätt gärna så
Måste finnas liknande och mer prisvärda nånstans Sådana fälgar är dyra som satan men också riktigt snygga!
Vill bara tillägga att de fälgarna hade troligen inte varit så dyra om det inte var coddington-design, en mycket stor legend när det kommer till hot-rod byggen.
Vill bara tillägga att de fälgarna hade troligen inte varit så dyra om det inte var coddington-design, en mycket stor legend när det kommer till hot-rod byggen.
Köpte mig ett set 18 tummare (tack Jimmy Åberg), mest för att testa hur det ser ut..... Däcken är dock fel storlek på, men ändå, blev den inte för HÖG?
Spontant så ser de väl stora ut för de hjulhusen, sedan är det ju en sak som den står nu med fjädringen i botten. I ett läge så högt att du kan vrida på framhjulen så tror jag den kommer att se ut som en suv. Skulle tippa på att 17" är mer lagom på en 142a.
Prova gärna att höja den till körläge och ge oss en bild.