LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Spontant så ser de väl stora ut för de hjulhusen, sedan är det ju en sak som den står nu med fjädringen i botten. I ett läge så högt att du kan vrida på framhjulen så tror jag den kommer att se ut som en suv. Skulle tippa på att 17" är mer lagom på en 142a.
Prova gärna att höja den till körläge och ge oss en bild.
Tar jag en minde profil på däcken får jag samma rullomkrets/diameter som 17 tummarna innan... Hur bekvämt det blir med de däcken är ju svårt att säga i och med luftfjädringen, men tror att skulle göra natt och dag på utseendet jämfört med nu. Plus att det skulle få ner rideheighten ochs, så man får bort SUV utseendet mer. Äh, vi får se om jag får tag på nå däck för att prova..
sammwester1 skrev:
passa in framskärmen med dörren ? =P
Näääh, inte i det här stadiet, allt är ju bara påhängt, det ska hängas av alldeles om en stund iallafall..
Dajjmen skrev:
har du paintstrippat bilen? hur står det med rost? Riktigt gött jobbat för övrigt!!
Inte paintstrippat, har sprutat på färg på ospacklad yta för att få se helheten lite grann, den blir plåtren i framtiden innan lackjobbet börjar.
Vad har du för bultmönster och centrumhål? Vilken fälgbredd och offset är intressant? Tänkte att det ju är lite dumt att föreslå fälgar som må vara snygga att se på men inte går att skruva på bilen.
Vad har du för bultmönster och centrumhål? Vilken fälgbredd och offset är intressant? Tänkte att det ju är lite dumt att föreslå fälgar som må vara snygga att se på men inte går att skruva på bilen.
Ska mäta upp fälgbredden och offset nu när det sitter lite större fälg på bilen, men bultmönster är samma som alla volvo 5-bult från 140- 67 till nutid, 5x108, centrumhålet är väl 65.1, är inte helt säker. Detta går väl att fixa med centrumringar på de flesta fälgar? Offset är egentligen inte heligt, inte heller bultmönster, det mesta går ju att fixa med spacers, så länge offset är mer än runt 35mm.
Ska dock mäta upp alla mått inom en väldigt snar framtid, ev. redan senare idag..