LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Nu har jag mätt. Om jag har fattat rätt med hur man mäter ET så ska jag ha 9.5" fälg bak, ET 10. Fram funkar det helt ok med 8", ET 20. Då går det fortfarande att styra utan att behöva höja upp bilen allt för mycket i körläge.
Har även mätt stötdämparlängden fram, så nu vet jag vad jag ska leta efter där med...
Jo, snygga de där också, men tycker inte de passar in på mitt bygge dock, kan ha nåt att göra med att ekrarna lutar? Kan inte riktigt se dem på min bara... Möjligtvis på en nyare bil.
De är fulsnygga på nåt sätt, och skulle det bli dem till slut skulle det råda delade meningar om dem, vissa gillart, andra inte.. Men tycker själv att det är nåt retro över dem på nåt vis, och som det är sagt tidigare i tråden, de liknar ju ATS fälgarna lite..
Skitsnygga allihop, tar mig en närmare titt på dem. "surfar runt".
Milkman skrev:
Heja heja! Kul med fälgtest. Jag älskar fälgar och du bara råkar köpa lite fälgar. Sedan har din bror en uppsättning här och där. Haha gillar det.
Jag har spekulerat på bromsar iaf. Får snart hem bromsok så jag kan mäta på skiva.
Kanon! Väntar ivrigt på broms-progress... Du hade grejat fram spindlar, var det så? Vad tyckte du? Har du testat dem?
Ang. fälgar så har brorsan även klassiska gamla Revolution fälgar skräpandes, synd bara att de är lite små, 15 tum, men bredd har dom, tror nog bakfälgen är minst 9 tum bred, har för mig framfälgen kan var lite smalare. De växer inte heller på träd längre..
Heja heja! Kul med fälgtest. Jag älskar fälgar och du bara råkar köpa lite fälgar. Sedan har din bror en uppsättning här och där. Haha gillar det.
Jag har spekulerat på bromsar iaf. Får snart hem bromsok så jag kan mäta på skiva.
Kanon! Väntar ivrigt på broms-progress... Du hade grejat fram spindlar, var det så? Vad tyckte du? Har du testat dem?
Ang. fälgar så har brorsan även klassiska gamla Revolution fälgar skräpandes, synd bara att de är lite små, 15 tum, men bredd har dom, tror nog bakfälgen är minst 9 tum bred, har för mig framfälgen kan var lite smalare. De växer inte heller på träd längre..
Jo jag har fixat spindlar. Och ok är på ingående.
Nej har inte testat ännu. Väntar på att få hem en extra framvagn att bygga på. Då blir det att testa allt på den.
Nej har inte testat ännu. Väntar på att få hem en extra framvagn att bygga på. Då blir det att testa allt på den.
Ooook!
Tegheim skrev:
svensson99 skrev:
Paulit skrev:
Är dom inte lite väl vanliga? Inte vanligt med 10" breda, men ändå?
Snygga på nästan alla bilar därför man ser dom allt för ofta.
Originalet med 17" är väldigt ovanligt numera. Mest kopior i 18". Breddade orginal är ännu mer ovanligt.
Jo, du har rätt. Den största anledningen till att jag inte vill ha MK18 i NÅGON modell är ändå att jag tycker de är för vanliga. Sen att jag inte är speciellt förtjust i de smala ekrarna de har underlättar ju lite till.